נתניהו: "כנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס למערכה"

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום להסלמה בעזה והכריז כי "לא תהיה ברירה אלא לפעול צבאית ברצועה". כמו כן התייחס לתגובת בנט ושקד על הצהרתו להחלת הריבונות בבקעה ואמר כי לא בגללם עשה זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 11:25 יב באלול התשעט

נתניהו: "כנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס למערכה"
ראש הממשלה נתניהו., צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הבוקר לתוכנית "דקלסגל" בכאן ב' - והתריע מפני המצב בדרום וגם מפני הפסד של מפלגתו בבחירות. נתניהו אמר כי לישראל  תוכניות מפורטות לפעולה בעזה: "כנראה שלא תהיה ברירה אלא למוטט את החמאס".  נתניהו קרא לתקשורת וליריביו "להפסיק לעסוק בהתלהמות", ואף תקף גם את  איילת שקד ונפתלי בנט והבהיר, כי  החלת הריבונות בבקעה היא חלק מתהליך מורכב יותר שהתאפשר כעת  - ולא בגלל מעשיהם. בהתייחסו לבחירות, הבטיח לכבד את תוצאותיהן גם אם לא ינצח, ואמר כי "כרגע אני הולך להפסיד".

על המצב בדרום אמר: "אני פועל באחריות בשיקול דעת לא בהתלהמות, אני לא יוצא למלחמה אלא כאילוץ אחרון. זה מוצא אחרון, אני לא מסכן את חיליינו ואזרחנו כדי לקבל מחיאות כפיים. כנראה שלא תהיה ברירה לצאת למערכה גדולה, למלחמה". לדבריו, "החמאס לא מפעיל את ריבונותו בעזה ולא מונע מתקפות".

"כשאתה מפקד אתה צריך להחליט איך אתה מנהל את המלחמה, ואני לא אתחיל אותה רגע אחד לפני שהתנאים יהיו אופטימליים", הדגיש. "אנחנו מתכוננים למלחמה אחרת. אני לא פועל לפי ציוצים. האחריות שלי היא לפעול גם מול עזה וגם מול כמה חזיתות, אני אבחר את העיתוי".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "יש גורם טרור שרוצה להשמיד את ישראל, יודע שהוא יחטוף את המכה, אבל לא מסוגל כרגע". כשנשאל אם ימוטט את שלטון החמאס, השיב: "כנראה שזה הולך לקראת זאת, כנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס למערכה כדי להפסיק את המתקפות משם, אני לא משחק בחיי אדם ולא בחיי צה"ל".

בנושא החלת הריבונות בבקעה, הגיב נתניהו על דבריהם של ראשי 'ימינה', בנט ושקד שהתייחסו בזלזול להצהרתו, ואמר כי הם "יכולים לצייץ ולהגיד מה שהם רוצים, אבל צריך להכשיר דעת קהל בינלאומית. קודם כל הייתי צריך לעסוק בבלימה של הלחץ הכביר שהגיע מהממשל הקודם". לדבריו חלה בשנים האחרונות "תפנית היסטורית" של השיח ממסירת שטחים להחלת ריבונות. רה"מ ציין כי התכוון להחיל ריבונות בבקעה כבר לפני שבועיים אך היועץ המשפטי לממשלה מנע זאת ממנו מכיוון שמדובר בממשלת מעבר. שקד הגיבה לדברים ואמרה: "גאים שסייענו לראש הממשלה לעבור ממדינה פלסטינית לריבונות".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן