מסע "בדרכי האריות" של לוחמי חטיבת כפיר ביהודה ושומרון

חטיבת החי"ר הצעירה בצה"ל, אמונה על שמירת מרחב ההתיישבות ביהודה ושומרון. כדי לחזק את הקשר עם המקום ועם מורשת החטיבה, יצאו הלוחמים והמפקדים למסע בן יומיים שהסתיים בכותל המערבי: "נמשיך להילחם בטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/19 13:20 יג בניסן התשעט

מסע "בדרכי האריות" של לוחמי חטיבת כפיר ביהודה ושומרון
הלוחמים בירושלים, צילום: דובר צה"ל

במשך כל השנה, לוחמי חטיבת כפיר שומרים על תושבי יהודה ושומרון ושאר אזרחי ישראל באמצעות פעילות מבצעית ענפה. השבוע סיירו הלוחמים בשבילי האזור וסיימואת המסע המפרך בערב מורשת חטיבתי בכותל המערבי.

הלוחמים יצאו למסע בין יומיים "בדרכי אריות", צעדו מפקדי ולוחמי החטיבה בשבילי יהודה ושומרון וסיירו במקומות עליהם הם מגינים יומם ולילה.

הלוחמים במהלך המסע ביהודה ושומרון

הלוחמים במהלך המסע ביהודה ושומרוןצילום: דובר צה"ל

מטיילים במקומות עליהם הם שומרים

מטיילים במקומות עליהם הם שומריםצילום: דובר צה"ל

במסגרת המסע, צעדו לוחמי החטיבה בהובלת מפקדיהם, בשלל נתיבי המורשת החטיבתית ועברו הדרכות ערכיות והיסטוריות מהתקופה בה נלחמו הגדודים והסיירות שהרכיבו את החטיבה ממבצע "שובו אחים", לאיתור שלושת הנערים החטופים, דרך אירועי "גודל השעה" ועד לאירועים מבצעיים בימים האחרונים. 
 
במהלך המסע הלוחמים פגשו לוחמי עבר ביניהם מפקדה הראשון של החטיבה, תת-אלוף במילואים דוד מנחם. את סיום המסע ציינה החטיבה בערב מורשת חטיבתי בכותל המערבי בנוכחות מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן ומפקד אוגדה 340, תת-אלוף דוד זיני. 

הלוחמים והמפקדים בכותל המערבי

הלוחמים והמפקדים בכותל המערביצילום: דובר צה"ל

צועדים ברחובות ירושלים

צועדים ברחובות ירושליםצילום: דובר צה"ל

בטקס הסיום אמר מפקד החטיבה, אלוף-משנה ציון רצון כי "חטיבת כפיר הינה חטיבת החי"ר הגדולה והצעירה ביותר בצה"ל. החטיבה נמצאת בליבת העשייה של צה"ל ומוצבת בגזרות המורכבות והאינטנסיביות ביותר".

לדבריו, "לוחמי ומפקדי החטיבה צעדו בגזרות המבצעיות עליהן אנו מגינים יומם ולילה, סיירו את השטח, למדו את היסטוריית עמנו וסיפרו את מורשת הקרב של החטיבה. לוחמי ומפקדי החטיבה ימשיכו להילחם בטרור ולהגן על הבית- במומחיות, במקצועיות, בנחישות, בגאווה ומתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך".

טקס סיום המסע

טקס סיום המסעצילום: דובר צה"ל