למרות הירי: ישראל הרחיבה את מרחב הדייג ברצועה

מספר שעות לאחר שמחבלים ירו על עוטף עזה, הודיע המנהל האזרחי על צעד ההקלה על הרצועה. איתמר בן גביר ופעילי עוצמה יהודית הפגינו במעבר כרם שלום וחסמו את תנועת המשאיות לכיוון עזה: "אם לא תהיה שגרה בעוטף עזה - גם בעזה לא תהיה שגרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/04/19 08:59 כה באדר ב'

למרות הירי: ישראל הרחיבה את מרחב הדייג ברצועה
ההתפרעויות על גדר רצועת עזה. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

כחלק מהסכם הרגיעה המסתמן מול חמאס, ומספר שעות לאחר שבוצע שיגור לעבר עוטף עזה, הגדילה הבוקר (ב') ישראל את מרחב הדייג ברצועה. במקביל, הפגינו פעילי עוצמה יהודית, בהובלתו של עו"ד איתמר בן גביר, במעבר כרם שלום וחסמו את תנועת המשאיות.

ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיעו כי מרחב הדייג ברצועת עזה הוגדל לטווח של עד 15 מיילים ימיים וציינו כי " צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". 

בן גביר והפעילים הכרם שלום

בן גביר והפעילים הכרם שלוםצילום: עוצמה יהודית

לצד זה הוסיפו כי "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון". אתמול, הופעלה אזעקת צבע אדום במועצות שער הנגב ושדות נגב, ומאוחר יותר דווח על ידי צה"ל כי זוהה שיגור לכיוון ישראל שבסופו של דבר נחת בשטח הרצועה. צה"ל לא הגיב לירי.

בתוך כך, הגיעו הבוקר פעילי עוצמה יהודית למעבר כרם שלום, מלווים במועמד המפלגה לכנסת בן גביר, כדי להפגין ולמחות על פתיחת המעבר וחסמו את תנועת המשאיות לכיוון עזה. במקום התפתחה מהומה לאחר שהפעילים טענו כי אחד הנהגים ירד מרכבו והחל לתקוף אותם במוטות ברזל. הנהג מצדו טען כי הותקף בעצמו על ידי חלק מהנוכחים.

"הגענו היום", אמר בן גביר, "כדי לומר כי פתיחת מעבר כרם שלום היא אות קלון לממשלת ישראל. בכנסת הבאה נדרוש: אם לא תהיה שגרת חיים בעוטף עזה - גם בעזה לא תהיה שגרת חיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן