חייל, יצרת קשר לאחרונה עם הודיה שטרית? מדובר בפעיל חמאס

הנסיונות של חמאס לרגל אחרי חיילי צה"ל בעזרת פרופילים פיקטיביים נחשף שוב, אמ"ן חשף חשבונות של "בחורות ישראליות" שהתכתבו עם חיילים במטרה לרגל אחריהם במסווה של שיחות היכרויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 12:34 ה בתמוז התשפב

חייל, יצרת קשר לאחרונה עם הודיה שטרית? מדובר בפעיל חמאס
חיילת במודיעין, צילום: דובר צה"ל

בעוד שמבצע צבאי פיזי מול חמאס לא נפתח בימים האחרונים - מערך הסייבר פועל במלוא המרץ ברשתות החברתיות נגד ארגון הטרור בעזה שמנסים בכל דרך לזנב בחיילי צה"ל. אגף המודיעין מפרסם כי חשף פרופילים פיקטיביים בעלי שמות של בנות יהודיות ברשתות החברתיות שמי שעומד מאחוריהם הם פעילי חמאס שמטרתם לרגל אחרי חיילים.

בין השמות שפרסם אמ"ן: הודיה שטרית, רחלי בניסטי ועדינה גולדברג

אותם פרופילים הצטרפו בחודשים האחרונים לקבוצות שונות בטלגרם וברשתות חברתיות שונות במסווה של שיחות על משחקי כדורגל ועל היכרויות. מטרתם הייתה לפתות את החיילים להוריד אפליקציה שיכולה לשלוט שליטה מלאה במכשיר הסלולר שלהם ולעקוב אחריהם. בין השמות שהתפרסמו: הודיה שטרית, רחלי בניסטי ועדינה גולדברג.

"מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה בסייבר של צה"ל"

"למעשה, הפרופילים התכתבו עם המשרתים במטרה לבסס קשר שיאפשר להם לבצע את הצעד הבא ולפתות אותם להוריד אפליקציית משחק, שבהמשך תתברר ככלי תקיפה זדוני", מסבירה קצינה בכירה במערך לביטחון המידע באמ"ן, שהובילה את מבצע הסיכול. "מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה בסייבר של צה"ל", אומרת הקצינה, "לכן קראנו למבצע "סוף המשחק" - שינינו את חוקי המשחק אליהם חמאס היה רגיל בעולמות הטכנולוגיים".

צילום: אמ"ן

חייל שחשד שמדובר בפרופיל פיקטיבי דיווח למרכז הניטור המטכ"לי

המבצע החל בעקבות דיווח של חייל שניהל שיחה בטלגרם והתעורר אצלו החשד שהפרופיל הינו פיקטיבי. בעקבות הדיווח של החייל, במרכז הניטור המטכ"לי החלו מאמצים לחשוף את התשתית העומדת מאחורי אותם פרופילים ולסכלם יחד עם המערך לביטחון מידע, חטיבת הספקטרום, ההגנה בסייבר ושב"כ. בשיתוף פעולה זה סוכלו ניסיונות של פעילי טרור כדי לחדור לטלפונים של חיילי צה"ל והוסרה הנגישות למכשירים שלהם.

צילום: אמ"ן

למרות הצלחת המבצע, באמ"ן אומרים שייתכנו עוד ניסיונות פריצה בעתיד: "אנו עוקבים מקרוב אחר האויב, וברגע שנראה לנכון, נסכל אותו ונפגע ביכולותיו. צריך להבין, זו משימה מתמשכת, בה נמשיך לפעול כל העת כדי לשבש יכולות אויב". 

באמ"ן פרסמו ששת פעולות שיסייעו להגנה על חייילים ברשתות החברתיות:

  • להוריד קישורים ואפליקציות רק מאתרים רשמיים.
  • לגלות ערנות וחשדנות לפניות מחשידות 
  • אחסון ועיבוד מידע בסיווג העולה על בלמ"ס במכשירים סלולאריים אסור.
  • להימנע משיוך צבאי ברשתות החברתיות ופרסום מידע מסווג בצורה גלויה.
  • להרחיק את הפלאפון ממתחמים צבאיים מסווגים.
  • לדווח למפקד ולגורם ביטחון מידע ביחידה על כל אירוע חריג.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן