הרמטכ"ל הודיע על מינוי דובר צה"ל החדש

רא"ל אביב כוכבי הודיע כי בחר בגיל מסינג לשמש דובר צה"ל הבא. מסינג שימש כדובר אוגדת עזה בזמן ההתנתקות מגוש קטיף, ולאחר פרישתו מצה"ל שימש כדובר פוליטי, בין השאר של ציפי לבני, לשעבר יו"ר קדימה ושרת החוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/19 19:49 כד בניסן התשעט

הרמטכ"ל הודיע על מינוי דובר צה"ל החדש
דובר צה"ל החדש, גיל מסינג, צילום: סיגל נפתלי קסל

דובר צה"ל חדש - גיל מסינג. הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע על החלטתו למנות את גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. מסינג יחליף בתפקידו את תא"ל רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות, והמינוי יכנס לתוקף בחודשים הקרובים.

גיל מסינג, בן 36, שירת בשורת תפקידים במערך הדוברות של צה"ל, ובתפקידו האחרון שירת כדובר אוגדת עוטף עזה בשנים 2004-2006, בזמן ההתנתקות מרצועת עזה ובהמשך בזמן חטיפת גלעד שליט. לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף לצוות של ציפי לבני, ושימש כיועץ התקשורת שלה בעת שכיהנה כשרת החוץ בממשלת אולמרט ולאחר מכן כשכיהנה כיו"ר האופוזיציה. 

הבוקר (ב') פורסם ב'ישראל היום' כי קצינים בכירים הביעו התנגדות למינויו של מסינג. לדבריהם: "אין לו ניסיון פיקודי והיכרותו עם צה"ל מוגבלת". עוד טענו כי מינויו מגיע על רקע היותו מקורב לרמטכ"ל כוכבי באופן אישי, מאז ששימש כדוברו באוגדת עזה, וכי הוא צעיר מדי ונטול ניסיון. בנוסף, הביעו חשש כי העלאתו בדרגה של מסינג, שהשתחרר בדרגת סרן ואמור לקבל דרגת תת-אלוף, תגרור ביקורת קשה בחוגי צה"ל, והעריכו כי יקבל בתחילה דרגת אלוף-משנה בלבד.