הותר לפרסום: צה"ל השמיד מנהרת טרור שהותקפה במהלך שומר החומות

סוכלה מנהרת טרור בעלת שתי הסתעפויות אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל בעומק עשרות מטרים מתחת לאדמה. המנהרה לא איימה על היישובים הסמוכים לגדר | מפקד אוגדת עזה היוצא: "פגיעה קשה בפרויקט מנהרות הפשיטה של חמאס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/08/22 12:00 יח באב התשפב

הותר לפרסום: צה"ל השמיד מנהרת טרור שהותקפה במהלך שומר החומות
סיכול המנהרה, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: צה"ל השמיד מנהרת טרור התקפית בעומק עשרות מטרים של ארגון הטרור חמאס, שיצאה ממרכז העיר עזה לכיוון צפון-מרכז הרצועה. בשבועות האחרונים כוחות אוגדת עזה ויחידת יהלו"ם פעלו לסיכולה, לאחר פעילות ממושכת שהסתיימה אתמול (א') עם השמדתה. מבצע עלות השחר שהסתיים בשבוע שעבר עיכב את הטיפול במנהרה, אולם כאמור, ביממה האחרונה הושלמה העבודה.

צפו בתיעוד הסיכול וההשמדה:

"לא משהו שאנחנו מקבלים"

גורם בכיר אמר היום כי המנהרה לא חצתה את המכשול שכולל כמה גדרות. לאחר קו הגדר הראשונה יש שטח שבתוכו נמצא קיר הבטון האינדיקטיבי התת קרקעי, כלומר המנהרה לא איימה על אף ישוב למרות שהיא חצתה לשטח מדינת ישראל. 

תוואי המנהור הותקף עוד במהלך מבצע "שומר החומות", אולם בתקופה האחרונה, בצה"ל זיהו ניסיונות לשיקום התוואי הישן, ולאחר ביצוע חקר אותרה את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות. המנהרה הוצאה מכלל שימוש בעזרת הזרמה של חומרים ייעודיים לתוכה.

הגורם הבכיר הסביר כי המכשול בנוי בצורה שהקיר האינדיקטיבי לא מאפשר חדירה לשטח ישראל, ולמעשה יש מרחב מסוים שהוא מרחב צבאי שבתוכו יש יכולת טובה יותר לפעול לסיכול המנהרה. אמנם לא היה איום על התושבים "אבל יחד עם זאת זה לא משהו שאנחנו מקבלים", אמר הגורם הבכיר. 

המנהרה שהושמדה

המנהרה שהושמדה

החדרת חומרים למנהרה

החדרת חומרים למנהרה

אינפוגרפיקה - תוואי המנהרה |

אינפוגרפיקה - תוואי המנהרה | צילום: דובר צה"ל

"צה"ל פועל באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה"

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני אמר כי בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדת עזה במרחב החטיבה הצפונית לסיכולה של מנהרת הטרור: "מדובר בתוואי מנהור שהותקף במהלך מבצע "שומר החומות" הודות לאינדיקציות שהתקבלו במכשול החדש על הימצאותו במרחב. בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות. סיכול המנהרה מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרויקט מנהרות הפשיטה של חמאס ואנחנו נוסיף לרדוף אותם״.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל פועל באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה והוא לא יאפשר כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. צה״ל ערוך למגוון רחב של תרחישים למול רצועת עזה, בסיומו של מבצע "עלות השחר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן