האסירים המשוחררים הועברו לסוריה

שני האסירים ששיחררה ישראל בתמורה להשבת גופתו של זכריה באומל הי"ד, הועברו לסוריה דרך מעבר קונייטרה שברמת הגולן

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 12:13 כג בניסן התשעט

האסירים המשוחררים הועברו לסוריה
ארונו של זכריה באומל ז"ל, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

לאחר האישור הרשמי אמש כי שני אסירים, מחבל שניסה לבצע פיגוע וסוחר סמים, שניהם אזרחי סוריה, ישוחררו מהכלא הישראלי, כמחווה לסורים לאחר הבאת גופתו של זכריה באומל הי"ד לישראל, הועברו הבוקר (א') שני האסירים חזרה לסוריה, דרך מעבר קונייטרה שברמת הגולן.

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' הודיע הבוקר כי יגיש עתירה לבג"ץ בנושא, במטרה לעצור את שחרור המחבלים, אך איחר את המועד. והשחרור אושר כבר אמש על ידי היועץ המשפטי לממשלה, והחנינה שהעניק הנשיא לשניים. בהודעת ארגון אלמגור נאמר: "מן העתונות נודע לנו על שחרור שני אסירים סוריים. אנו מבקשים להודיע שאנו בדרך להגשת עתירה לבג"צ ומבקשים בזה שלא לבצע את השחרור בטרם נתן הבג"צ את דעתו לסוגיה ובחן את חוקיות ההחלטה והליכיה.
יצויין שבפרשת גירוש מחבלי החמ"ס ללבנון ובמקרים  אחרים היועמ"ש איפשר השהיית ביצוע מהלכים ברגע שנודע לו על עתירה בדרך. לזכותנו עומדת החג והשבת שבהם לא נחשפנו כלל למידע על העסקה שבדרך". 

עוד אמרו באלמגור כי "אנו סוברים שכאשר מחליטים  על  שחרור מחבלים חייבים לפעול בשקיפות ולהביא זאת  לידיעת הציבור. לדעתנו, כך גם פוחת הלחץ על הממשלה שיכולה לומר לגורמי החוץ הלוחצים עליה, שישראל היא מדינה דמוקרטית והחלטותיה נתונים לביקורת הציבור והדרג המשפטי. עם כל הכבוד: האופן שבה נעשתה החנינה מעקרת את הטיעון ומזמין לחצים לעסקאות נוספות".