ברקע המתיחות בדרום: הלימודים יתקיימו כסדרם

שקט מתוח שורר בדרום הארץ, לאחר שצה"ל תקף יעדים של חמאס בעזה בתגובה להמשך ירי הרקטות לישראל. הלימודים התקיימו בסדרם בכל ערי הדרום. צפו בלשכתו של הנייה לפני ואחרי תקיפות חיל האוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/19 08:27 כ באדר ב'

ברקע המתיחות בדרום: הלימודים יתקיימו כסדרם
חיילי המילואים שגויסו בעקבות בהסלמה, צילום: דובר צה"ל

לאחר הניסיונות להביא לרגיעה, שוב החלו שיגורי רקטות מרצועת עזה לישראל. בתגובה מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ג') מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה בהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.

פיקוד העורף הורה על חזרה לשגרה, והלימודים בדרום הארץ יתקיימו כסדרם. ראש עיריית קריית מלאכי הורה אמש שלא לפתוח את יום הלימודים בעירו בגלל המשך הירי לערי הדרום וסכנת הפגיעה, אולם הבוקר הוחלט כי גם התלמידים בקריית מלאכי ישובו לספסל הלימודים. 

תקיפות צה"ל בעזה

תקיפות צה"ל בעזהצילום: דובר צה"ל

 
כאמור, תקיפת צה"ל בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל מוקדם יותר אתמול, ולאחר ההכרזה על הפסת האש.

מנגד, ארגון הטרור לא מסכים להפסיק את המחאות בגבול הרצועה בימי שישי ואת הפרות הסדר הליליות. כך דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט". לפי הפרסום, בחמאס מסכימים רק לנוסחה של "שקט תמורת שקט". ישראל הזהירה את חמאס באמצעות מצרים: "קרובים מאוד למערכה צבאית". בחמאס יסכימו לדון בהצעה של המתווך המצרי רק כחלק מהצעה רחבה יותר במסגרת הסרת המצור על הרצועה.  

לכתו של ראש הלשכה המדיניתי של חמאס, לפני ואחרי

לכתו של ראש הלשכה המדיניתי של חמאס, לפני ואחריצילום: דובר צה"ל

תקיפות צה"ל בעזה

תקיפות צה"ל בעזהצילום: דובר צה"ל