בישראל חוששים: הג'יהאד האיסלאמי מתכנן לפגוע בחיילי צה"ל

במערכת הביטחון מזהירים מפני ניסיון ארגון הטרור מעזה לחבל בהסכם הרגיעה המסתמן בין ישראל לחמאס. החשש הגדול: ירי צלפים או נ"ט על לוחמים העוסקים בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת. בארגון הכחישו את הטענות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 13:32 כה באדר ב'

בישראל חוששים: הג'יהאד האיסלאמי מתכנן לפגוע בחיילי צה"ל
יבצע פיגוע? מחבלי הגיהאד האיסלאמי, צילום: פלאש 90. עיסאם נאסר

הג'יהאד האסלאמי מתכנן לטרפד את הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס באמצעות שורת פיגועים. כך עלה ממידע המצוי בידי מערכת הביטחון כפי שפורסם היום (ב') בכאן.

לפי הדיווח בישראל חוששים כי ארגון הטרור המתחרה של חמאס, אשר נטען כי הופעל בעבר לא פעם על ידי האיראנים, ינסה לתקוע מקל בגלגלי ההסכם המתגבש להסדרה ברצועת עזה, באמצעות פגיעה בלוחמי צה"ל המשרתים סמוך לגדר המערכת.

גורם צבאי אישר כי ארגון הטרור מעזה מנסה להוציא לפועל פיגועים, כדוגמת ירי צלפים או שיגור טיל נ"ט לעבר חיילי צה"ל. יש לציין כי מאז ההפגנה על הגדר ביום שבת האחרון, שוגרו משטח הרצועה שישה שיגורים לעבר עוטף עזה, חמישה נפלו בשטחים פתוחים ואחד בשטח הפלסטיני. באף אחד מהשיגורים לא נלקחה אחריות, אך ההערכות מצביעות על הג'יהאד האיסלמי.

ברשתות הפלסטיניות דווח כי הארגון הכחיש את הידיעה וטען כי אין בה ממש. נאפז עזאם, הנחשב לבכיר בארגון טען כי הטענות אינן נכונות וכי אין כל כוונה מצד ארגונו לחבל במאמצי התיווך של המצרים.

הבוקר, הרחיבה ישראל את מרחב הדייג ברצועה לטווח של עד 15 מיילים. זאת לאחר שאתמול נפתחו מעביר כרם שלום וארז. "צעד זה", נמסר בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, " הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת".