בג"ץ התיר להרוס את בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר

לאחר עיכובים רבים - ביתו של המחבל שרצח את בת השירות הלאומי אורי אנסבכר ייהרס. כך פסק בג"ץ, שדחה את עתירתה של משפחת המחבל.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 16:55 ו בניסן התשעט

בג"ץ התיר להרוס את בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר
אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בג"ץ התיר אחרי הצהריים (ה') להרוס את שני בתי המחבל עראפת עראפייה, שרצח את אורי אנסבכר הי"ד בת ה-19 מהיישוב תקוע, לפני כחודשיים. ברשות המשפחה שתי דירות, ובג"ץ התיר להרוס את שתיהן.

כזכור, לפני כשבועיים פרסמנו לראשונה בכיפה כי בג"ץ הורה לעצור את הריסת הבית, בעקבות עתירה שהוגשה אתמול על ידי עורכת הדין לאה צמל כנגד אותה ההחלטה. שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון קיבלה את העתירה והעניקה צו ביניים להריסת בית המחבל.

בעקבות העתירה, בג"ץ דן  בהריסת בית המחבל שהודה ברצח והוכח שביצע אונס בנערה. יצויין כי בניגוד לפעמים קודמות, בהן המדינה התמהמהה בהוצאת צו ההריסה, כאן פעלה המדינה מהר, אך במקרה הנוכחי בג"ץ עיכב את ההריסה, על ידי קבלת העתירה של עו"ד לאה צמל, וכיום, כאמור, דחו שופטי בג"ץ את העתירה ואפשרו את הריסת הבית.

 שופטי העליון שטיין ועמית התירו בפסיקתם את הריסת שני הבתים, כאשר השופט ג'ורג' קרא סבר בעמדת מיעוט כי אין להרוס את הבית השנייה של משפחת המחבל, בשל "פגיעה בלתי מידתית בהורי המחבל". 

מארגון בצלמו המלווה את המאבק נמסר: "מברכים על החלטת בג"ץ וקוראים לכוחות הביטחון עוד הלילה להרוס את בית המחבל. שוב מוכח שבג"ץ מאשר את ההרס. ולכן חובה על צה"ל להוציא את צווי ההריסה מידי ולא חודשים אחרי הפיגועים".