אשכנזי תוקף: "ההרתעה שלנו נשחקה וקרסה"

הרמטכ"ל לשעבר, מראשי כחול לבן, תקף בכנס מעריב לביטחון את נתניהו ואת מדיניות הממשלה בעזה ובגבול הצפון, ואמר כי "אנחנו לא יכולים להיות יותר בני ערובה, אנחנו לא יכולים להגיב על מטח במט"ח. אנחנו חייבים לשנות אסטרטגיה". על הקמפיין נגד גנץ: "קמפיין בזוי ודוחה. זו חרפה. מי שמינה אתו לרמטכ"ל והאריך את כהונתו זה ראש הממשלה נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/19 14:30 כ באדר ב'

אשכנזי תוקף: "ההרתעה שלנו נשחקה וקרסה"
אשכנזי בכנס מעריב, צילום: יובל כהן אהרונוב

רא"ל במיל' גבי אשכנזי, מראשי מפלגת כחול לבן, דיבר הבוקר (ד') בכנס מעריב לביטחון. ותקף את מדיניות הממשלה בנושא הטיפול בטרור העזתי. לדברי אשכנזי, "החיים בעוטף עזה קשים. יש לגבות מחיר, לפגוע בפעילי הטרור, לא במבנים, לא במנהרות, אלא באנשים. אני לא נאיבי, תהיה תגובה, אך אנחנו לא יכולים להיות יותר בני ערובה, אנחנו לא יכולים להגיב על מטח במט"ח. אנחנו חייבים לשנות אסטרטגיה. אין מנוס מלקבוע שההרתעה שלנו נשחקה וקרסה".

לדברי הרמטכ"ל לשעבר, גם ההרתעה שבנינו בגבול הצפון הולכת ונחלשת, ואיראן מתבססת על הגבול: "זה לא מקרה שיש לנו שקט בגבול הלבנון. נסראללה שוקל את מחיר הפעולה, לא צריך להיות מומחה צבאי דגול. אחת הבעיות עם הרתעה היא שיום אחד היא נגמרת. התוצאה היום בצפון שכל האנשים הרעים ניצחו בסוריה - האיראנים קרובים מאי פעם לגבול".

בנושא האיראני הוסיף אשכנזי כי צה"ל היה ערוך לתקוף את מתקני הגרעין באיראן: "העמדנו אופציה צבאית אמיתית שעובדת לתקיפת איראן. לו ממשלת ישראל היתה מורה לנו לבצע, חרף דעתנו, היינו מצדיעים ומבצעים".

על קמפיין הליכוד נגד גנץ: "זה קמפיין בזוי ודוחה. זו חרפה. מי שמינה אתו לרמטכ"ל והאריך את כהונתו זה ראש הממשלה נתניהו". והוסיף, "אנחנו לא נדבר בשפה הזאת. עם זאת, לא נוותר על נושא הצוללות או הביטחון ועל כך נבקר אותו. הגיע הזמן לעשות שינוי".