"צריך לסגור את המועצות הדתיות"

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אמר היום בוועידה השנתית של איגוד הגזברים: "יש לסגור את המועצות הדתיות מיד, הכסף שלי לא הולך לעסקנים הוא הולך לשירותי דת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 12:17 כ באדר ב'

"צריך לסגור את המועצות הדתיות"
כהנא, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד הגזברים של הרשויות המקומיות המתקיים באילת דיבר יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס והתייחס לנושאים החשובים בהקשר הרשויות המקומיות. בניהם המועצות הדתיות, בהם שר הדתות מתן כהנא הוביל לאחרונה שורה של מינויים.

"צריך לסגור את המועצות הדתיות"

על המועצות הדתיות אמר ביבס במהלך הכנס: "אני בתפיסת עולמי צריך לסגור את המועצות הדתיות, זה דבר מיותר הוא לא באמת נותן שירותים בנושאי דת ואני שאין לי מועצה דתית נותן הרבה יותר שירותי דת, כי הכסף שלי לא הולך לעסקנים הוא הולך לשירותי דת".

על רשות המים אמר: "הקימו גוף שלם של 240 פקידים, אין להם הרבה מה לעשות, משועממים" מדובר בגוף מיותר  "240 פקידים שעולים עשרות מיליונים. וזה כאילו מותר לבזבז כספי ציבור. ואנחנו שיעילים מאוד משלמים את המחיר".

מרשות המים נמסר בתגובה לדברי ביבס: כך לצערנו נשמע מי שהיה רגיל במשך שנים, ביחד עם ראשי ערים אחרים, לגבות את כספי המים ולהשתמש בהם לדברים אחרים במקום לטיפול בתשתיות המים. כתוצאה מכך במשך שנים תשתיות המים בעיריות היו מוזנחות והתושבים סבלו. רשות המים שינתה מצב זה ומכאן קיצפו של מר ביבס. בזכות עבודתה המקצועית של רשות המים גם ברצף שנות בצורת קשות לא היה אף לא שיבוש אחד באספקת מים. רשות המים היא הגוף שאחראי על הקמת מתקני ההתפלה שמאפשרים את המשך פיתוח הארץ וקיום של משק המתפתח על ספר המדבר.