אשת החינוך הסרוגה תעמוד בראש אולפנת צביה ירושלים

החל משנת הלימודים הבאה, עירית הלוי תעמוד בראש אולפנת צביה ירושלים: "אנחנו מאחלים לך ומברכים אותך, כי ברכת ה' תלווה אותך, להצלחה רבה בתפקידך הנכבד שאת נוטלת על עצמך", כתבו לה ראשי הרשת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/22 21:49 ט באדר ב'

אשת החינוך הסרוגה תעמוד בראש אולפנת צביה ירושלים
אילוסטרציה, צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

אולפנת צביה ירושלים מתחדשת במנהלת חדשה. עירית הלוי, שלימדה באולפנת טליה בגבעת מרדכי, תעמוד החל משנת הלימודים הבאה בראש האולפנה. "אנחנו מאחלים לך עירית, ומברכים אותך, כי ברכת ה' תלווה אותך, להצלחה רבה בתפקידך הנכבד שאת נוטלת על עצמך, לחינוך בנות ישראל ובנות אולפנת צביה ירושלים בראשן. לתורה וליראה, לאמונה, לאהבה, ולקראת היותן נשים גדולות, במובן המעולה של המושג הזה", כתבו לה המנכ"ל ינקי פרידמן וראש הרשת, הרב שמחה ויסמן. 

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, חשפה עירית הלוי את המינוי המכובד, וגם את מחלת הסרטן כמה התמודדה בתקופה האחרונה. "יכולים לאחל לי בשעה טובה. עשר שנים, כולל שנתיים הפוכות של קורונה וסרטן, ובסוף זה קורה- בע"ה בשנת תשפ"ג, אתחיל לעבוד כראש אולפנת צביה ירושלים", כתבה.

"עברו כמעט עשר שנים מאז עשיתי תעודת מנהלי בתי ספר ומייד גנזתי אותה. שהרי כמה נח ונעים לעשות את המעשה החינוכי בעמותות וארגונים מחוץ למערכת הפורמלית. בלי מגבלות של תוכניות לימודים, של ארגוני עובדים, בלי מבחנים וציונים, בלי חוזרי מנכל ופוליטיקה, בלי כפיה ובלי משמעת".

הלוי כתבה גם על הצד השני של הדברים. "תמיד חשבתי שזו החמצה. אחרי אלפיים שנות, יש סוף סוף לעם היהודי מערכת חינוך ממלכתית, שעשרות מיליארדים מושקעים בה, ואינספור שעות חיים של הילדים שלנו, לא יעלה על הדעת שנתייאש ונוותר עליה".

"עשר שנים נדרשו אולי למצוא את מקומי ברשת נעם-צביה"

"אז עשר שנים נדרשו ממני כנראה, כדי לבחור במערכת באהבה. AS IS עם כל חסרונותיה. ועשר שנים למדתי גם להכיר את מעלותיה. את החכמה והניסיון, המסירות והרצון שיש בה. (והיו לי מורים טובים לשיעור הזה אנשי חינוך מיוחדים כשמעון אדלר היקר ז"ל ויבדלו לחיים טובים וארוכים הרב יוחאי רודיק מפמ"ר מחשבת ישראל וחסי פריאל מנהלת אולפנת טליה עד לאחרונה), ועשר שנים נדרשו אולי למצוא את מקומי ברשת נעם-צביה, שהערכים והחלומות החינוכיים שלי, מאוד מחוברים לחזון שמנחה אותה".

בשורה התחתונה כתבה הלוי, כי "נראה לי שההכשרה הכי חשובה בעשור האחרון היא העובדה שילדי האישיים הפכו למתבגרים ובוגרים. בזכותם ניטעה בי אמונה ואהבה לגיל הזה. התפעלות מעצמת הקסם של ילדות וילדים בני 12-18 שהופכים לאנשים צעירים. לשמוח בהם ולרצות להיות שם כשזה קורה".

את דבריה סיימה בתפילה: "נרגשת וסקרנית. מתפללת לקב"ה להיות ראויה, ושישרה שכינתו באתגר הגדול הזה".