עוף טורף חולץ מבור מים בעומק 8 מטרים, צפו בשחרור המרגש

בחמישי האחרון מתנדבי השומר יו"ש, זיהו עוף טורף המצוי בישראל, כאשר הוא נמצא בבור מים עתיק סמוך לחוות אברהם בדרום הר חברון, המתנדבים "אירחו" אותו במהלך השבת, סייעו לו להתאושש מהפציעה ושחררו אותו בזהירות לחופשי אל חיק הטבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/22 12:21 א בשבט התשפב

עוף טורף חולץ מבור מים בעומק 8 מטרים, צפו בשחרור המרגש
צילום: השומר יו"ש

העוף הטורף נכנס לצוד יונים בבור מים ריק סמוך לטנא עומרים ולא הצליח לצאת בעקבות פציעה. מתנדבי השומר יו"ש ירדו עם סולמות לבור העמוק, חילצו את העקב, אירחו אותו לשבת, ולאחר שהתאושש שחררו אותו חזרה לטבע: "כולם מוזמנים ליהנות מהטבע המדהים בנחלת אבותינו"

ביום חמישי האחרון זיהו מתנדבי השומר יו"ש עקב עיטי, עוף טורף המצוי בישראל, כאשר הוא נמצא בבור מים עתיק סמוך לחוות אברהם שליד טנא עומרים בדרום הר חברון, בעומק 8 מטרים, כשהוא פצוע ואינו יכול לעזוב את המקום. העקב ככל הנראה הגיע אל הבור, שריק ממים, על מנת לצוד יונים המקננות בו ונפצע בצורה שלא אפשרה לו לעוף החוצה לאחר מכן. 

המתנדבים שירדו אל הבור בסולמות, חילצו את העוף הטורף, "אירחו" אותו במהלך השבת, סייעו לו להתאושש מהפציעה ושחררו אותו בזהירות לחופשי אל חיק הטבע.

צילום: השומר יו"ש

יואב עציון רכז שטח בשומר יו"ש סיפר כי "בחמישי הלכתי לעבר הבור לבדוק אם התמלא בעקבות הגשמים וראיתי בפנים עוף דורס, זיהיתי אותו כעקב עיטי צעיר. ידעתי שהבור משמש עבור מספר דורסים כתחנה לאכילת יונים. מלמעלה הוא היה נראה בריא ושלם אבל בשישי שמתי פעמי חזרה לבור לראות מה התפתח וראיתי אותו באותה התנוחה, הבנתי שמשהו אינו כשורה". 

"הבאנו רצועה וסולם וחילצנו אותו לאחר מספר ניסיונות מתוך מי הבור. הוא היה אצלנו במהלך כל סוף השבוע ובראשון ראינו שהוא התחזק ונראה טוב יותר אז שילחנו אותו לחופשי. כולם מוזמנים להגיע אלינו לחווה ולדרום הר חברון בכלל, ליהנות מהטבע המדהים בנחלת אבותינו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן