לאחר שנתיים ללא תקציב: אושר תקציב המועצות הדתיות

וועדת הכספים אישרה את תקציב המועצות הדתיות לשנת 2021, אחרי שנתיים שבהן התקציב לא אושר. מוני מעתוק מנכ"ל משרד הדתות :"אישור התקציב קריטי לאספקה סדירה ומיטבית של שירותי הדת". נאמני תורה ועבודה הגיבו לאישור התקציב "מודל הפעילות הקיים אינו יעיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 12:48 יט בכסלו התשפב

לאחר שנתיים ללא תקציב: אושר תקציב המועצות הדתיות
כהנא במפגש עם רבנים, צילום: ללא

וועדת הכספים אישרה הבוקר (ג) את תקציב המועצות הדתיות לשנת 2021, אחרי שנתיים שבהן התקציב לא אושר. "אישור תקציב המועצות קריטי לאספקה סדירה ומיטבית של שירותי הדת בישראל". אומר מנכ"ל משרד הדתות מוני מעתוק ומציין: "ראוי לציין כי הנטל התקציבי מחולק באופן דיפרנציאלי כך שרשויות חזקות משתתפות יותר מרשויות חלשות כלכלית". 

במסגרת אישור התקציב, אישרה וועדת הכספים את המלצות הצוות המקצועי לקביעת סכום ההשתתפות המיוחד בהוצאות התקציב של המועצות הדתיות. המשמעות של אישור המלצה זו, היא שאחוז ההשתתפות של הרשות המקומית בתקציב המועצה הדתית משתנה מרשות לרשות בהתאם לאמות המידה שכללו: כמות תושבים, מעמד חברתי כלכלי של הרשות, מענקי איזון, ועוד. הוועדה הורכבה מנציגי השרים אוצר, פנים ושירותי דת. 

מעיון בנתונים שהוגשו לוועדת הכספים עולה כי במרבית המועצות הדתיות אחוז ההשתתפות של הרשות המקומית נשמר, וסך התקציב לא השתנה. מר שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות אמר:" ברצוני להודות לשר לשירותי דת מתן כהנא ולמנכ"ל המשרד מר שמעון מעתוק ששמרו על תקציב המועצות הדתיות ומנעו קיצוץ בתקציב המשרד. התקציב יאפשר את המשך העשייה הברוכה בשירותי הדת במועצות הדתיות ". 


נאמני תורה ועבודה: "מודל הפעילות הקיים אינו יעיל"

בתנועת נאמני תורה ועבודה, גם הגיבו על העברת התקציב ואמרו "טוב שהתקציב עבר, אך אנו מקווים שזו הפעם האחרונה שתקציב הקשור לשירותי דת עירוניים, עובר לפי מודל המועצות הדתיות העצמאיות שאינן חלק מהרשות המקומית" עוד הוסיפו בתנועה ואמרו "מודל הפעילות הקיים אינו יעיל, מרוחק מצרכני השירות ואין לו הצדקה בימינו. נכון יותר להעביר את שירותי הדת תחת העיריות בדומה למחלקות השונות הקיימות בכל עיר ועיר. הדבר יחזק את שירותי הדת, יצמצם פוליטיזציה ויחסוך כספים מיותרים שאינם מנוצלים ביעילות".