בהשתתפות משה ליאון: נחנך רחוב חדש בירושלים על שם הרב נריה

בשכונת חומת שמואל בבירה נערך טקס חניכת הרחוב בהשתתפות ראש העיר ובכירי רבני הציונות הדתית, "הרב משה צבי נריה זצ"ל היה לאות ולמופת בקרב הציבור הישראלי בכלל וציבור הכיפות הסרוגות בפרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/21 20:05 יח בכסלו התשפב

בהשתתפות משה ליאון: נחנך רחוב חדש בירושלים על שם הרב נריה
משה ליאון בטקס, צילום: ארנון בוסאני

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, חנך היום (ב') רחוב חדש על שם הרב משה צבי נריה בשכונת חומת שמואל בעיר, לצד בני משפחה ובכירי רבני הצינות הדתית. בטקס החניכה נכחו גם הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, הרב שטרנברג, ראש ישיבת הר המור, סגנית ראש העיר - חגית משה, מנכ"ל העירייה - איציק לארי, בנו, הרב נחום נריה, נכדו - הרב יצחק נריה, יהודה פרוידיגר, חיים אפשטיין, יעקב הלפרין, תושבי השכונה ונכבדים נוספים. 

הרב דרוקמן ומשה ליאון

הרב דרוקמן ומשה ליאון צילום: ארנון בוסאני

הרב נריה נולד ברוסיה הלבנה בכ"א בשבט תרע"ג, 29.1.1913. בגיל 17 עלה לארץ לירושלים לישיבתו של מורו הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, הרב הראשי האשכנזי הראשון. הרב נריה היה תלמיד חכם גדול, מורה דרך רוחני ב"בני עקיבא", מחנך דגול, מייסד וראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא. עוד כיהן הרב נריה כחבר כנסת מטעם המפד"ל וכעבור שנים, הוענק לו פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. בשל השפעתו על עיצוב דמותו של הציבור הדתי לאומי זכה לכינוי "אבי דור הכיפות הסרוגות". הרב נריה נפטר בי"ט בכסלו תשנ"ו, 12.12.1995, לפני 26 שנה, וטקס קריאת הרחוב על שמו מתקיים ערב יום פטירתו לפי לוח השנה העברי. 

"הרב נריה תרם רבות לעיר ירושלים"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נשא דברים: "הרב משה צבי נריה זצ"ל היה לאות ולמופת בקרב הציבור הישראלי בכלל וציבור הכיפות הסרוגות בפרט. הוא תרם רבות לעיר ירושלים ולמדינת ישראל והיה שותף לעיצוב הציונות הדתית, המשלבת תורה עם חיי המעשה. הנצחתו בירושלים היא המעט שנוכל לעשות לכבודו. אנו מצדיעים לך ולמורשתך". 

צילום: ארנון בוסאני

"בכ"ח באייר תשכ"ז, יום שחרור ירושלים, אבא בכה בכייה רבה שזכינו לחזור לקודש ולמקדש, מיד עלה לירושלים", כך אמר בטקס בנו, הרב נחום נריה, "בקיץ תשכ"ז החל לעסוק בייסוד ישיבת הכותל, כיום היא נמצאת בתפארה במרכזו של הרובע היהודי. אבא שמח להעלות את ירושלים על ראש שמחתו, ולחגוג את יום ירושלים בשמחה בכ"ח באייר כל שנה ושנה. הוא יצר דור כיפות סרוגות ומגוונות!"
בסוף דבריו בירך הרב נחום בהתרגשות ובשם המלכות "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלוקינוּ מֶלֶךְ הָעולָם מַצִּיב גְּבוּל אַלְמָנָה".