אתר הנצחה לנופלי ונפטרי גוש עציון יוקם במטרה לחבר את דור העתיד עם דור המייסדים

אתר הנצחה לזכר נופלי גוש עציון לאורך השנים, כאשר המטרה של המועצה היא לאפשר זיכרון ראוי ומכובד לכל אדם הטמון בבית העלמין ההיסטורי של גוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/21 14:00 יג בכסלו התשפב

אתר הנצחה לנופלי ונפטרי גוש עציון יוקם במטרה לחבר את דור העתיד עם דור המייסדים
צילום: חדווה ברס, צילום: חדווה ברס

תכנית חינוכית ייחודית למורשת גוש עציון

לרגל הקמת אתר חדש לבית העלמין האזורי בגוש עציון, השיקה המועצה הדתית גוש עציון בשיתוף עם אגף החינוך במועצה, תכנית חינוכית ייחודית למורשת גוש עציון שתנציח את זכר הנופלים על אדמת גוש עציון והנפטרים הטמונים בבית העלמין האזורי. אירוע ההשקה התקיים בנוכחות ראש המועצה שלמה נאמן וראש אגף החינוך אבי אלון. 

במסגרת התוכנית בנות כיתות י' באולפנת נווה חנה אור תורה סטון יבקרו את בני המשפחות השכולות של הנופלים ויאספו מהן חומרים שישמשו לבניית מיני אתר זיכרון במרשתת לכל אדם הטמון בבית העלמין.

צילום: חדווה ברס

בבית העלמין בגוש עציון טמונים הרוגי טרור וחיילי צה"ל שנפלו ונטמנו באדמת גוש עציון, אנשי ציבור ודמויות מופת שחיו ופעלו בגוש, כמו הרב ישראל רוזן, חנן פורת ועוד. לצד תושבי המקום, יהודים מן השורה שהיוו את התשתית האנושית של גוש עציון המתחדש.

המטרה של חברה קדישא גוש עציון בראשות הרב רפי אוסטרוף היא לאפשר זיכרון ראוי ומכובד לכל אדם הטמון בבית העלמין ההיסטורי של גוש עציון.

צילום: המועצה הדתית גוש עציון

ענף נוסף ומיוחד בפרויקט הוא דפי עדות על כל אחד מ-16 הרוגי נצר אחרון, ניצולי שואה שהיו השריד האחרון במשפחתם, עלו ארצה, לחמו במלחמת העצמאות ונפלו במערכה. מעבר לפרויקט שמותיהם מונצחים על האנדרטה לזכר השואה בבית העלמין של גוש עציון.

שלמה נאמן: פרויקט חשוב של המועצה הדתית

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "עוד פרויקט חשוב של המועצה הדתית בשיתוף עם אגף החינוך לזכרם של נופלי ונפטרי גוש עציון שחיו, חלמו ופעלו בחבל ארצנו, ומתוך אהבה וחיבור למקום מימשו את חזון שיבתנו לנחלת אבותינו. חשוב לנו כחברה לזכור את בני ובנות הגוש שטמונים באדמה קדושה זו".

צילום: חדווה ברס

יו"ר המועצה הדתית גוש עציון הרב רפי אוסטרוף אמר: "החזון של אתר בית העלמין הוא לאפשר אתר זיכרון לכל תושב בגוש עציון. בימינו, זיכרון לנצח יכול להיות באמצעות האינטרנט. המועצה הדתית גוש עציון מאפשרת הקמת מיני אתר זיכרון לבני משפחה שהלכו לעולמם בתוך האתר של בית העלמין. התוכנית החינוכית תחבר את דור העתיד עם דור המייסדים של גוש עציון המתחדשת, ביחד עם בני המשפחה שעדיין בחיים ויכולים לשתף בזיכרונות שלהם".