ישיבת הר עציון תקים ישיבה תיכונית חדשה - מי יעמוד בראשה?

הודעה מפתיעה שנשלחה לבוגרי ישיבת הגוש גילתה כי ישיבה תיכונית חדשה, חמישית במספר, תוקם בגוש עציון בשנת הלימודים הקרובה. המועצה האזורית ומכללת הרצוג תומכים במהלך, אך מה יעלה בגורל הישיבות הוותיקות?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/11/21 13:49 כז בחשון התשפב

ישיבת הר עציון תקים ישיבה תיכונית חדשה - מי יעמוד בראשה?
ישיבת הר עציון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

אחרי ארבע ישיבות תיכוניות, בגוש עציון צפויה לקום ישיבת תיכונית חדשה, הפעם מבית מדרשה של ישיבת הר עציון - "הגוש", זאת לפי ההודעה שהופצה היום (ג') לבוגרי ותלמידי הישיבה הוותיקה באלון שבות. 
 
"אנו שמחים לבשר לכם כי הנהלת הישיבה החליטה להקים ישיבה תיכונית, לאור דרכם של ראשי הישיבה המייסדים", צויין בהודעה שנשלחה לבוגרים והובהר כי, "החלטה זאת התקבלה לאחר בחינת צרכים ודיוני עומק על מכלול משמעויות מהלך זה".
 
לפי ישיבת הר עציון, מי שעמד תחילה מאחורי המהלך היא המועצה האזורית גוש עציון והעומד בראשה שלמה נאמן שמעוניינים בהקמת הישיבה לטובת ילדי גוש עציון ואף שותפים איתם לחזון. למי שתהה, המוסד צפוי להיות פנימייתי, ויתבסס על ילדי הגוש ועל תלמידים מכל רחבי הארץ: "השאיפה היא לפתוח  את המוסד בשנת הלימודים תשפ"ג", ציינו בישיבה.

מי שיוביל את הקמת הישיבה וגם יעמוד בראשה הוא הרב עמיחי גורדין, כיום ר"מ בישיבת הר עציון. לרב גורדין יש ניסיון בחינוך תיכוני, כשבעברו שימש כר״מ בישיבה התיכונית 'נתיב מאיר' וכסגן ראש הישיבה התיכונית 'שעלבים'. בארבע השנים האחרונות הוא מרכז את תוכנית "צור" של החמ״ד להכשרת ראשי ישיבות תיכוניות. 

"אנו מאמינים ביכולתנו להקים מוסד זה ולהצעיד אותו קדימה, זאת על בסיס רוחה ועוצמתה של ישיבת הר עציון", נאמר במכתב וצוין כי המכללה האקדמית הרצוג שמקושרת לישיבת הגוש נרתמה ללוות את המהלך מבחינה פדגוגית. כעת מחכים בהנהלת הישיבה לקבלת האישור סופי ממשרד החינוך להקמת הישיבה. 

יש לציין כי בגוש עציון ישנם ארבע ישיבות תיכוניות ותיקות שמשרתות את ילדי הגוש: מקור חיים בכפר עציון, נווה שמואל, אורות יהודה ודרך אבות באפרת. לא ברור האם הקמת הישיבה התיכונית החדשה תפגע במעמדם של הישיבות הוותיקות.