ט' באב קצר בתקשורת? כך הגיבו בעיריית פתח תקווה לבקשת הרב הראשי

רב העיר פתח תקווה הוציא הודעה בה ביקש לשמור את החוק ולא לפתוח מסעדות בצום, בעיריית פתח תקווה הגיבו: "העיר הטרוגנית ודרים בה בכפיפה דתיים וחילונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 18:20 ו באב התשפא

קצר בתקשורת? כך הגיבו בעיריית פתח תקווה לבקשת הרב הראשי
מסעדה בפתח תקווה, צילום: יח"צ

סערה בעיר פתח תקווה, רב העיר הרב מיכה הלוי הוציא הודעה בה ביקש לאכוף את החוק האוסר על פתיחת מסעדות בתשעה באב, בעירייה הוציאו הודעה עמומה ולא הודיעו באופן ברור אם מתכוונים לאכוף ולמנוע את פתיחת המסעדות בתשעה באב.

מוקדם יותר השבוע הוציא הרב מיכה הלוי הודעה ובה ביקש שלא לפתוח מסעדות בצום, בהודעתו כתב הרב כי: "חל איסור לפתוח את העסק במוצאי שבת, ביום ראשון יש להמליץ למסעדות לא לתת אוכל במקום אלא במכירה שלא לאכול במקום. עסקים העומדים תחת כשרות מהדרין לא יפתחו את העסק לפני 16:00, ומשעה זו ניתן לפתוח למכירה בלבד ולא לאכילה במקום". 

מעיריית פתח תקווה נמסר לחדשות כיפה כי בעקבות בקשת הרב מיכה העירייה לא הודיעה אם תתמוך בבעלי העסקים אך גם לא אמרה כי תחלק קנסות. לאתר כיפה מסרו בעירייה כי: "העיר פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית שבה דרים בכפיפה אחת דתיים וחילונים כאחד. כזכור, מלבד המנהגים הדתיים שמתקיימים בתשעה באב, יום זה מסמל את השייכות של כל יהודי באשר הוא לעיר ירושלים וכמובן את המסר החשוב להרבות בלכידות ובאחדות. מכאן שחילונים ודתיים כאחד מציינים את היום הזה כל אחד בדרך הייחודית לו".


הרב מיכה הלוי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן