רבנים בציונות הדתית יוצאים להגנת הרב שמואל אליהו

אחרי הקריאה לחקירה מצד ח"כ מוסי רז, חיזקו הרבנים את הצורך לקנות תוצרת חקלאית יהודית "מצווה לעזור לאחינו ולתמוך בפרנסתם" איתן מאיר מנכ"ל אוצר הארץ: "היום יותר מתמיד חשוב לקנות מתוצרת יהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 22:00 יח בתמוז התשפא

רבנים בציונות הדתית יוצאים להגנת הרב שמואל אליהו
הרב אליהו, זוכה לתמיכה., צילום: אלישמע סנדמן

בעקבות בקשתו של חבר הכנסת מוסי רז ממר"צ לחקור את הרב שמואל אליהו על תמיכתו בקמפיין אוצר הארץ הקורא לקנות תוצרת חקלאית יהודית ולא תוצרת ערבית, בכירי רבני הציונות הדתית התייצבו לצדו במכתב תמיכה.

מכתב התמיכה

מכתב התמיכהצילום: ללא

על המכתב חתמו בכירי הרבנים, בניהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר,  הרב דוד חי כהן, הרב שמואל אליהו, הרב איסר קלונסקי,  הרב אליקים לבנון, הרב מרדכי שטרנברג והרב יוסף ארציאל. במכתב החיזוק כתבו הרבנים כי: "פירות ארץ ישראל ע"י ישראל מצות עשה
אחינו בני ישראל לקראת שנת השמיטה אנו מזכירים את דברי הרמב"ן כי ישנה מצוה לאכול פירות וירקות שאין בהם איסור ספיחין וקדושים בקדושת שביעית וכן כל תוצרת היתר המכירה הנעשה ע"פ הוראת הרבנים כשרה לכתחילה.

כל תוצרת אחרת אין בה שום מצוה, ולא עוד פירות אחרים שאין בהם מצוה יש בהם חשש איסור ערלה, כלאי הכרם ופגיעה בחקלאות היהודית. נוסף לכל אלו אנו מצווים במצות עשה של "וחי אחיך עמך" לעזור לאחינו ולתמוך בפרנסתם כפי שהחלוצים הראשונים בוני הארץ דגלו תמיד בעבודה עברית".

על קניית ירקות ופירות מאויבי ישראל כתבו הרבנים כי:  "אנו רואים בקניית תוצרת אויבים מוצהרים איסור גמור ועליהם נזכיר את דברי הרב קוק זצוק"ל באיגרת :"אין לשער גודל החרפה וחילול השם ועוצם הרשעה שיש בזה.

 אנו מחזקים את ידי אחינו בשרנו יושבי שדרות ודרום הארץ  ששיגרת חייהם השתבשה בגלל  שונאינו הרעים. נוסף לאלו יש בדברינו מחאה חריפה כנגד הרוצים לסתום פיות רבנים  האומרים בגלוי את דעת התורה – רבנים  חייבים ולא רק מורשים , לומר את ההלכה כפי שהיא. ומי שבחר בישראל ובחר בתורה ובארץ הקודש הוא יעזור ויושיע ויגן".


 

איתן מאיר. מנכ"ל אוצר הארץ מסר בתגובה לסערה כי: "גם היום יותר מתמיד חשוב לקנות תוצרת חקלאות יהודית. זה מחזק את החקלאים ומחזק את הארץ. שנת השמיטה פותחת בפנינו הזדמנות יוצאת דופן לחזק את החקלאות היהודית. אני מודה לרבנים ששמים את החקלאות היהודית בראש סדר העדיפויות בעת הזו. החיבור של אוצר הארץ לחקלאים היהודים הוא חיבור טבעי שמחבר בין שמירת השמיטה לבין עזרה ועידוד לחקלאות כחול לבן".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן