הרב אליהו על מותו של חיים ולדר: "ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה"

הרב שמואל אליהו שהתעסק עם העדויות הקשות על הסופר חיים ולדר מתייחס היום בהרחבה למותו של ולדר, "אני ישן טוב בלילה, החומרה של מה שהוא עשה זה כמו לרצוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/21 14:35 כד בטבת התשפב

הרב אליהו על מותו של חיים ולדר: "ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה"
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, שעמד בראש בית הדין שכונס לדון בעניינו של הסופר חיים ולדר שלכאורה פגע מינית בעשרות נשים ונערות, מתייחס היום (ג') בריאיון ל'כאן רשת ב' למותו של הסופר שכתב בצוואתו, שידרוש בשמיים דין תורה מהרב אליהו.

"הוא לא יגיע בכלל לשמיים, אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים. ההתאבדות הייתה צפויה, בניסיון להשתיק את הקורבנות הוא איים להתאבד", אמר הרב אליהו. "החומרה של מה שהוא עשה זה כמו לרצוח. צריך להסתכל גם כעת על הקורבנות. לא עליו. אני ראיתי את הצלקת הנוראה שהוא הותיר אצל אותם ילדים", הוסיף. 

על הדרך בה סיים ולדר את חייו אמר הרב אליהו: "זה ברור שלא נעים שמישהו מתאבד, וזה כואב ואנחנו בני אדם. אבל באותו רגע אמרתי - ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה. העולם נהיה יותר טהור, זה נשמע קצת לא אנושי לחשוב ככה, מי שראה בעיניים את הנערות והגברים שנפגעו, לא יכול שלא לחשוב עליהם. אני מכיר אותם וראיתי אותם וראיתי את הצלקת הנוראה שהוא עשה להם בנשמה. אי אפשר שלא לנקום את נקמתם".

על ולדר עצמו סיפר הרב אליהו: "האדם הזה אמן, גאון, יודע איך לגעת באנשים ולרגש אנשים וככה הוא ההיה משקיע וטווה את הקשרים - עוזר מאוד, תומך. בסוף אנשים היו נופלים בקורי העכביש שלו. דיברתי איתו. אמרתי לו במפורש - יש תשובה בעולם, אתה יכול לבקש סליחה. הוא היה מכור לזה יותר ממי שמכור לסמים והכחיש". 

הצוואה של חיים ולדר נחשפת: "הלכתי להזמין את שמואל אליהו לדין תורה בשמים"

אמש פורסמה צוואתו של חיים ולדר, הסופר כתב, "הלכתי להזמין את יהודה סילמן ושמואל אליהו -הרבנים ששמעו את העדויות- לדין תורה בשמים. הגעתי למסקנה כי בעולם השקר אין לי סיכוי להוכיח את חפותי. אני מתמודד עם שקרים נוראיים, המכוסים באנונימיות, ללא כל אפשרות להוכיח את העובדה שאין להם שחר. הגעתי לקצה של יכולת הסבל האנושית. פגעו בי בדברים שהייתי הכי טוב בהם ושמסרתי נפשי עליהם-תמיכה והגנה על ילדים.

אני מודה לכל אלה שהאמינו בי, תבורכו! ולכל אלה שלא: גם אם ויתרתם עלי- אנא אל תוותרו על ספריי. כל שורה, כל מילה וכל אות בהם, נכתבו מתוך רצון כן להיטיב, להועיל, לשפר, לחזק, לסייע, להעניק, לבנות ולתקן עולם! מעולם לא כתבתי מבלי שקדם לכך רצון להביא טוב לעולם וליושביו". בסוף דבריו הודה ולדר לבורא עולם על "משפחתי האהובה והתומכת שהיא כל עולמי", וחתם, "היו שלום".