תכירו את עליזה לביא, הסרוגה החדשה של הכנסת

מספר 7 ברשימת "יש עתיד" היא ללא ספק אחת הנציגות הבכירות והאיכותיות ביותר של הציונות הדתית. היא שירתה בצה"ל, למדה ולימדה באוניברסיטת בר אילן והבטיחה לקדם את תחום הגיור בישראל

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 23/01/13 16:19 יב בשבט התשעג

תכירו את עליזה לביא, הסרוגה החדשה של הכנסת

אמש ב-22:00 בלילה התברר באופן די מפתיע כי ”יש עתיד“ של יאיר לפיד הצליחה לעקוף את כל הסקרים בסיבוב, ולהפוך למעשה למפלגה החשובה ביותר בכל קואליציה עתידית. פתאום החלו אמצעי התקשורת לפשפש עמוק-עמוק ברשימת המפלגה ולנסות להכיר מקרוב את האנשים החדשים שבקרוב יהיו לח“כים פעילים מספסלי הקואליציה.

אחת מהן, מספר 7 ברשימה, היא ד“ר עליזה לביא - ח“כית סרוגה ”משלנו“, שמבטיחה לעשות המון למען עם ישראל. לביא נולדה בשנת 1964 ולאחר לימודיה באולפנית בר-אילן בנתניה, התנדבה ב“בני עקיבא“ והתגייסה לצה“ל, בו שירתה כקצינה בחיל הנשים (שכבר נסגר מאז). לאחר שנישאה, המריאה לשליחות מטעם ”בני עקיבא“ בדרבן שבדרום אפריקה, לא לפני שיצאה לטיול תרמילאים ארוך במזרח. הטיול המשמעותי הזה הביא אותה, בעתיד, לשמש כחברת הנהלת כפר ”איזון“ - המרכז הישראלי לטיפול בתרמילאים שנפגעו מסמי הזיות במסגרת טיוליהם בחו“ל.

(צילום: יש עתיד)

במקביל ללימודי התקשורת בהם החלה באוניברסיטת בר אילן, עשתה לביא קפיצה ראשונה לפוליטיקה, כששימשה כיועצת למזכיר המדיני של המפד"ל. שנתיים לאחר מכן כבר מצאה עצמה כמנכ"ל המועצה הציבורית לחילופי נוער וצעירים ופעלה בתחום קשרי החוץ והחלפת משלחות נוער עם מדינות שונות בעולם.

בדומה לראש מפלגתה, החלה לביא בקריירה תקשורתית בערוץ הראשון. אולם בניגוד ללפיד, נמנעה מתכניות טוק-שואו והתמקדה יותר בתכניות איכות העוסקות בעיקר בחברה הישראלית וביחסי דתיים חילוניים. ערוץ 10, רשת ב', הרדיו האזורי והרשות השנייה לטלוויזיה והרדיו - הם תחנות נוספות שתעבור לביא בהמשך. בשנת 2002 קיבלה את הדוקטורט על עבודתה בנושא מגדר בתקשורת וביומני הבוקר. עבודה זו השתלבה עם יחד פעילותה באותם ימים בפורום הנשים הדתיות "קולך" שם שימשה כחברת הנהלה ובאותה הזדמנות הוציאה את ספריה הראשונים "תפילת נשים" (מכר 150 אלף עותקים) ו"להיות אישה יהודיה".

אך לא רק פמיניזם עמד בראש מעייניה של ד"ר לביא, כמייסדת הוועד הציבורי להסדרת הגיור הגישה עתרה לבג"ץ במסגרתה דרשה להכיר ביהדותם של מתגיירים במהלך שירותם הצבאי בצה"ל ולאפשר להם להירשם לנישואין.

עד כמה היא תעסוק בנושאים מגזריים בכנסת הקרובה? התשובה הזו מוטלת בספק נוכח הראיונות שמסרה לביא לתקשורת במהלך החודשים האחרונים, לאור הצהרותיה הברורות כי תעסוק בפעילות אינטנסיבית בוועדה לקידום מעמד האישה ובכל נושאי הגיור במדינת ישראל.

לביא שייכת למחנה המתון בציונות הדתית ובשל כך טענה בעבר כי לא מצאה מקום לעצמה במפלגת ”הבית היהודי“. בימים אלה עוזבת לביא את בית הספר לתקשורת בבר אילן שם שימשה כמרצה בכירה. ארבעת ילדיה, נכדתה הטריה והבעל צוריאל שממתין בבית בנתניה, מקווים ויודעים לאמא וסבתא לביא יש אנרגיות לכולם.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il