תומך ביחד? הרב לבנון שלח מכתב חיזוק לאיילת שקד

הרב אליקים לבנון שלח מכתב בו הביע את תודתו לחברת הכנסת שקד על פועלה והוסיף, "אין לי אלא להוסיף את ברכתי, שתמשיכי לתרום לתנועה, לכנסת, ולמעשה, לעם ישראל כולו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/02/15 10:34 ד באדר התשעה

תומך ביחד? הרב לבנון שלח מכתב חיזוק לאיילת שקד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

על רקע הניסיונות לגייס את תמיכתם של הרבנים למפלגות יחד והבית היהודי, שולח הרב אליקים לבנון, שזוהה עם מפלגת יחד, מכתב תמיכה לאיילת שקד, בו הוא מברך אותה על הישגיה ומאחל לה להמשיך אותם בכנסת הבאה.

"ברצוני להביע את תודתי על פעלך בכנסת היוצאת", כתב הרב לבנון. “במהלך הקדנציה בה כיהנת כחברת כנסת, ניתן היה לראות את יושרך, אך תבונתך, את סבלנותך הרבה, ועוד כמה כמה תכונות אופי, המושרשות בך. הבעת בכבוד את דבר התנועה אליה הנך שותפה, וזכית להערכה רבה, מכל חלקי הבית".

"אין לי אלא להוסיף את ברכתי, שתמשיכי לתרום לתנועה, לכנסת, ולמעשה, לעם ישראל כולו", הוסיף הרב לבנון וכתב. “רבים, ואני בתוכם, מצפים לראותך בתפקיד בכיר בממשלה העתידה לקום, כדי שתוכלי להביא ברכה במרחב גדול יותר", הוא סיכם בברכת ישר כוח.

אין מדובר במכתב תמיכה לבית היהודי, אלא במכתב תודה לאיילת שקד, אך יחד עם זאת לא ניתן שלא לזהות את ההקשר, כשבבית היהודי מחפשים יותר ויותר את תמיכת הרבנים, ומנגד את הרבנים שלצד תמיכה במפלגת יחד, מאחלים בהצלחה לבית היהודי ומברכים אותם.

לא מופרך לומר כי על רקע העבודה הרבה של הבית היהודי בתחום, רבים מהמצביעים החרד"לים שמתנדנדים ולא יודעים האם להצביע למפלגת יחד או לבית היהודי, יצביעו לבסוף לבית היהודי בשל התמיכה הגוברת מצד רבנים לעקרונותיה.