שבת עם המועמד: והשבוע - ח

מדי שבוע נארח בכיפה מתמודד דתי לכנסת ה-19, שיספר על השבת הפרטית שלו. השבוע התארחנו אצל ח"כ זאב אלקין והבנו ששבת ב"אלקין סטייל" היא בעיקר משפחה, שינה טובה ומרק קובה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 14/12/12 12:22 א בטבת התשעג

שבת עם המועמד: והשבוע - ח

מדי שבוע נארח כאן בכיפה את אחד המתמודדים הדתיים לכנסת ה-19, שיספר על חווית השבת שלו. השבוע מתארח במדורנו יו“ר הקואליציה היוצאת, ח“כ זאב אלקין, תושב כפר אלדד שבגוש עציון. אלקין, בוגר ישיבת הר עציון, נשוי ואב לשלושה. הוא חזר בתשובה כבר בגיל צעיר ואימץ לחיקו את השבת, ב“אלקין סטייל“ שלו.

(צילום: יחצ)

איך נראית השבת שלך?

שונה מאוד מכל השבוע. הכל מאוד רגוע כי אני "מכבה" את המנוע טורבו שעובד 6 על 24. לכן אני לא מתאים ממש לתיאור של "גושניק" טיפוסי, תמיד אמרו עלינו שגושניק עובר ממצב של שבוע רגיל למצב שבת רק בזה שהוא מוציא את העט מכיס החולצה. מבחינה זו אני לא גושניק טיפוסי.

ספר על מנהג מיוחד שנוהגים בני משפחתך בשבת.

לנסות להדר במצווה שמפענחת את ראשי התיבות שב"ת - שינה בשבת תענוג.

איך אתה אוהב את השבת שלך? מה גורם לך לאושר?

כשבשבת אני מנתק את הטלפון ומתנתק ממנו. יכול לקרוא ברוגע ולהיות עם המשפחה.

היכן אתה מתפלל בשבת? מדוע דווקא שם?

כשאנחנו בבית בשבת אנחנו מתפללים בבית הכנסת שנמצא בקרוון מכיוון שהוא היחידי ביישוב. בהתחלה, כשעברנו לפני 3 וחצי שנים, היה קושי לגייס מניין אפילו בשבתות. היום כבר חסר מקום בבית הכנסת וזה מאוד משמח.

מהי פרשת השבוע האהובה עליך, ומדוע?

אני אוהב את פרשת שלח ופרשת דברים בגלל סיפור המרגלים. זה אחד מהסיפורים המרתקים ביותר כאשר ההצגה הכפולה של הסיפור, עם ההבדלים ביניהם, מאירת עיניים ופותחת צוהר למודלים שונים של ההנהגה בעם ישראל לדורותיהם.

עם יד על הלב, אתה יותר טיפוס של ”שלישי“ או מפטיר?

לא זה ולא זה, לא אוהב תשומת לב יתרה בבית הכנסת. מעדיף לנצל את הזמן בין עליה לעליה לעיון בפרשת השבוע.

מהו המאכל המועדף עליך בשבת?

מרק קובה שאשתי מכינה.

מהו השיר המועדף עליך בשולחן שבת ומדוע דווקא הוא?

למען שלום בית אני פותר את בני המשפחה מהעונש לשמוע אותי שר, אבל בביצוע של האחרים מאוד אוהב את "דרור יקרא" בגלל שמדובר על אחד מהשירים שמייצגים את תור הזהב של הספרדים. מחבר השיר הזה הוא דונש בן לברט, שהוא דמות מרתקת כשלעצמה ותלמיד מובהק של הרב סעדיה הגאון שהוא גיבור תרבות שלי. הרב סעדיה הגאון הוא גם נושא הדוקטורט שלי.

על מה משפחת אלקין משוחחת בשולחן שבת?

אנחנו משוחחים על הכל. על כל מה שלא הספקנו לדבר במהלך השבוע ולא נספיק לדבר במהלך שבוע הבא.

ספר על אורח מיוחד שאירחת לאחרונה בשבת.

היות ובשנים האחרונות גרנו בקרוון בחודשים האחרונים יותר התארחנו אנחנו ביישובים השונים ביו"ש מאלון מורה ועד חברון. אשמח לענות על השאלה הזאת בעוד חצי שנה כיון שרק בשבוע שעבר, ברוך ה', עברנו לביתנו החדש בכפר אלדד.

מהו חומר הקריאה שלך בשבת?

עיתונים מצד אחד ועיונים בפרשת השבוע של הרב אלחנן סמט מצד שני (החליף את נחמה ליבוביץ שספריה ליוו אותי בעבר בקביעות) בפרשות השבוע של ספר בראשית לספרו של הרב סמט מצטרף גם פירוש של הרב סעדיה גאון.

מה הדבר הראשון שאתה עושה בצאת השבת?

הבדלה ופותח את הפלאפון.

ח"כ אלקין, שתף אותנו במתכון אופייני במשפחתך.

בתחום הבישול אני "מצטיין" כמו בתחום השירה ולכן ההיכרות עם המאכלים מבחינתי מתבצעת רק בשולחן שבת ולא בשלב של תורה שבכתב - במתכונים.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il