רביב דרוקר נגד ניסן סלומיאנסקי

העיתונאי רביב דרוקר שם על הכוונת את עמותת ´מפעלות הציונות הדתית´. אמש ביקש מהציבור להעביר לו מידע על פעולות העמותה, בתקווה להכפיש את שמה. סלומיאנסקי: דרוקר מחפש להתגולל על הציונות הדתית. הכל לפי החוק

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/14 13:44 ז בטבת התשעה

רביב דרוקר נגד ניסן סלומיאנסקי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"לפני כמה חודשים עשיתי טעות של מתחיל. קיבלתי טיפ שחברי כנסת של "הבית היהודי", שרים ועוזרים נמצאים במלון באילת על חשבון עמותה שנקראת מפעלות הציונות הדתית, שכינסה שם כנס מכובד. הפניתי שאילתה, אבל זה היה עדיין בעיצומו של סוף השבוע. השמועה פשטה במלון והעוזרים התחילו לרוץ (ממורמרים) עם כרטיסי אשראי לשלם את הכסף”, כתב דרוקר.

דרוקר טוען כי הגיעו לידיו מסמכים סודיים שמוכיחים כי במפלגת הבית היהודי נהגו, עוד מתקופת הכנסת הקודמת, לנתב לעמותות שונות כספים שלא כדין. עוד עולה לטענתו, כי אנשי המפלגה שעסקו בניתוב הכספים עשו זאת בצורה מפורטת, תוך שהם מוודאים מיהו האדם בעמותה הנבחרת שיהיה אמון על קבלת הכספים.

דרוקר מפנה אצבע מאשימה כלפי העומד בראש העמותה, צבי צביבל, אותו הוא מגדיר כאיש ש'יושב על הברז למי לחלק את הכסף וכמה'. דמות נוספת אותה מסמן דרוקר, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שלטענתו אחראי לניתוב הכספים למוסדות דבר שלטענתו מקדם את סלומיאנסקי בפריימריז הפנימי ובמעמדו במפלגה.

מהמידע שפורסם על ידי חדשות 10 נראה לכאורה, כי מדובר בתופעה הנהוגה במפלגה עוד מימי הכנסת ה-18, כאשר החזיקה במספר מנדטים קטן בהרבה. ניסן סלומיאנסקי, שלא היה אז חבר כנסת, עמד בראש וועדה פנימית שניהלה את הכספים וגם הנפיקה את המסמכים האמורים. לטענת דרוקר, גם בכנסת ה-19 הוועדה המשיכה בפעילות והחברים הנוכחיים בוועדה הם אלו שקורבו אליה ביוזמתו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, אמר בתגובה ל'כיפה', כי העיתונאי רביב דרוקר מנסה בשנה האחרונה להכפיש את הציונות הדתית בדרכים שונות כשעל הכוונת שלו הקשר של הציונות הדתית ליהודה ושומרון. "ביקשו ממני כאזרח פרטי לתרום מניסיוני ולהצטרף לוועדה בכדי להמליץ למרכז המפלגה להיכן להעביר את הכספים, בסופו של דבר היה זה מרכז המפלגה שאישר את ההמלצות. הכל נעשה לפי החוק וללא כל דופי".

"אין לי שום קשר ישיר ל'מפעלות הציונות הדתית', שהוא בסך הכל גוף שמאגד את מוסדות הציונות הדתית לצורך הוזלת עלויות והשימוש בכוח הקנייה של הציבור הדתי לאומי, כל ניסיון להעניק לגוף זה כוחות על הוא מגוחך וחסר כל חיבור למציאות" אמר סלומיאנסקי לכיפה והוסיף כי הוא בכלל היה אדם פרטי בתקופה המדוברת.

"כל ניסיון לטעון כי גזרתי מכך רווחים בפריימריז מגוחך, הוועדה הוקמה הרבה לפני שבכלל נושא הפריימריז בבית היהודי עלה בכלל, ובאותה תקופה היה צריך להיות נביא בכדי לחזות אותו. אם כיום בשל ניסיוני הרב בנושאי תקציבים וחיבורי לשטח ולעולם התורה יש כאלו שרואים בי מועמד ראוי לכנסת אינני רואה בכך כל פסול, זהו תמציתו של הפריימריז בו אתה בוחר את המועמד שאתה חושב שיש לו את היכולות הטובות ביותר".

זו לא הפעם הראשונה בה מנסים לפגוע בשמו הטוב של סלומיאנסקי רגע לפני הפריימריז בבית היהודי. בבחירות הקודמות נטען כלפי סלומיאנסקי כי הוא משלם כסף לקבלי קולות על מנת שיבחרו בו לרשימה לכנסת, לאחר הבחירות הודה בנט כי הוא זה ששכר חוקר פרטי לבדיקת העניין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן