קריאה לפסול את מועמדי "עוצמה לישראל" מריצה לכנסת

חברי רשימת "ארץ חדשה" פנו לועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את ריצתם לכנסת של ח"כ מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר וברוך מרזל. בפנייה נטען כי השלושה "מסיתים ופוגעים בדמוקרטיה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/12/12 15:10 כו בכסלו התשעג

קריאה לפסול את מועמדי "עוצמה לישראל" מריצה לכנסת
יחצ, צילום: יחצ

חברי רשימת ”ארץ חדשה“ לכנסת הגישו היום (ב‘) פנייה לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19, בבקשה לפסול את המועמדים למפלגת ”עוצמה לישראל“ - ח“כ מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר וברוך מרזל - זאת בשל הסתה, גזענות ופגיעה בדמוקרטיה.

בפנייה שהעבירו חברי המפלגה לינדה ששון ודקל דוד, הם טוענים כי מדובר ב“ממשיכי דרכו של הרב כהנא“, שמפלגתו נפסלה מלהתמודד לכנסת. אלדד יניב, ”ארץ חדשה“, ציין כי כשקרא ש“עוצמה לישראל“ קראה לפסול מפלגות אחרות בטיעונים של גזענות, בחרו במפלגתו ”להשתמש בטיעוני הגזענות שלהן עצמן ואז ישאלו עצמם הבוחרים מי הגזען האמיתי“.

עוד קראו ב“ארץ חדשה“ לפסול גם את חברי הכנסת מירי רגב ודני דנון מ“הליכוד“, שלטענתם משתמשים אף הם בביטויים גזעניים בהתבטאויות תקשורתיות נגד אזרחי ישראל הערביים.

הפנייה הוגשה לאחר שאתמול הגישו ראשי מפלגת ”עוצמה לישראל“, חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, בקשה לפסול את רשימת ”בלד“ לכנסת, עליה נמנים חברי הכנסת חנין זועבי וג‘מאל זחאלקה, כמו גם את רשימת ”רע“ם-תע“ל“ עליה נמנים חברי הכנסת אברהים צרצור ואחמד טיבי. ”הוכח מעבר לכל ספק כי נציגי הרשימות תומכים במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגוני טרור נגד מדינת ישראל“, טענו חברי הכנסת.

בתגובה לפנייה מסרו לכיפה מ"עוצמה לישראל" כי השלושה "ימשיכו לפעול למען ארץ ישראל ועם ישראל על אפם וחמתם של כל השמאלנים. בכנסת הקרובה נפעל הפעם כחברי כנסת עם כל הסמכויות והכח נגד אויבי ישראל שיודעים היטב שנפעל בכל דרך חוקית להוצאתם מהכנסת. טיבי וזועבי יכולים להתחיל לארוז מזוודות".