קמפיין "הליכוד" יתמקד בזליגת מצביעים ל"בית היהודי"

במפלגה ידגישו כי מספר מנדטים מצומצם לליכוד יוביל את נתניהו לצרף שותפים אחרים לקואליציה - ובכך ישאירו את בנט באופוזיציה. כמו כן יודגש כי הצבעה לליכוד תחזק את יכולתו של נתניהו למנות שר ביטחון ימני

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/12/12 12:51 כו בכסלו התשעג

קמפיין "הליכוד" יתמקד בזליגת מצביעים ל"בית היהודי"
- The Official White House, צילום: - The Official White House

הקמפיין של ”הליכוד“ לבחירות הקרובות לכנסת ה-19 יתמקד, בין היתר, גם בקמפיין שלילי נגד ”הבית היהודי“, זאת מחשש לזליגת מצביעים ימינה מנתניהו לבנט. בקמפיין החדש, עליו דווח היום (ב‘) ב“מעריב“, יטענו במפלגה כי במידה ו“הליכוד“ לא יזכה במנדטים רבים, הרי ש“הבית היהודי“ לא בהכרח יהיה שותף לקואליציה בממשלה הבאה.

בקמפיין יודגש כי אם סיעת הליכוד-ביתנו תהיה חלשה יחסית בעקבות בריחה של מנדטים לבנט, לא תהיה ברירה אלא לצרף שותפות קואליציוניות נוספות, כמו מפלגת ”העבודה“ או מפלגת ”יש עתיד“, שיוכלו להטיל וטו על שותפות ”הבית היהודי“ ובכך להשאיר את המפלגה באופוזיציה.

מסר נוסף אותו ינסו להעביר בקמפיין המפלגה הוא שהצבעה ל“בית היהודי“ או למפלגות אחרות שאינן ”ליכוד“, תפגע ביכולת של בנימין נתניהו, כראש הממשלה הבא, למנות שר ביטחון ימני. החשש במפלגה הוא שמספר מנדטים מצומצם יחייב להעביר את תיק הביטחון לידיים אחרות, נניח של אהוד ברק.

עם זאת, גורמים במפלגה הבהירו כי הם לא מתכוונים לתקוף ישירות את נפתלי בנט, בו הם רואים שותף אפשרי לממשלה הבאה, בשלב זה.