פריימריז הליכוד: נתניהו ניצח, האם פייגלין בדרך החוצה?

תוצאות הבחירות נספרות בשעות אלו ויפורסמו באופן סופי במהלך היום. ניצחון ברור לנתניהו לראשות הליכוד. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מוביל את הרשימה ואילו פייגלין נאבק על מקומו בכנסת הבאה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/01/15 09:27 י בטבת התשעה

פריימריז הליכוד: נתניהו ניצח, האם פייגלין בדרך החוצה?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בסיום ספירת כ-35% מהצבעות הבוחרים בפריימריז הליכוד, עולה כי נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד, בניצחון של קרוב ל-80% מהקולות. באזור השעה 14:00 יפורסמו התוצאות הסופיות של הבחירות המקדימות במפלגת הליכוד שנערכו אתמול.

ככל הקשור לרשימת הליכוד לכנסת הבאה, מסתמן בינתיים כי יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין יגיע למקום הראשון ברשימה, המקום השני לאחר נתניהו עצמו. מבחינת אדלשטיין מדובר בהישג גדול ומשמעותי והוא מדלג מהמקום העשירי בו זכה בבחירות הקודמות אל קדמת הרשימה.

לאחר ספירת כ-35% מהקלפיות מסתמן כי בעשירייה הראשונה יהיו לאחר אדלשטיין - ארדן, כץ, רגב, שלום, אלקין, לוין, יעלון ושטייניץ.

מי שממתין לתוצאות במתח רב הוא ח"כ משה פייגלין שעל פי הדיווחים הוא נמצא על סף כניסה למקום ריאלי לכנסת הבאה. העיתונאי עמית סגל דיווח בטוויטר כי פייגלין רחוק 1200 קולות ממקום בכנסת פער שנראה כרגע גדול למדי. הסיבה לירידה במעמדו של פייגלין בליכוד הוא 'חיסולו' ברשימות תמיכה שהופצו אתמול על ידי המועמדים המובילים האחרים, בהן לא הופיע פייגלין.

בקרב על ראשות הליכוד כאמור, ניצחון מוחץ לנתניהו שהביס בקלות את דני דנון שהתמודד כנגדו. לאחר היוודע התוצאות, אמר דני דנון "בבחירות הקרובות אנחנו נפעל ביחד כמפלגה מאוחדת מול השמאל, מול בוז'י וציפי, אנחנו נהיה ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. בעוד כשעה, כאשר יגיעו כל התוצאות הסופיות, אני מתכוון להתקשר לראש הממשלה, לברך אותו על נצחונו וממחר בבוקר כולנו הולכים לעבוד קשה מאוד על מנת שב- 17 במרץ מפלגת הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר".