פוליטיקאים מצייצים

איך התייחס כצל‘ה לפרישתו מהחיים הפוליטיים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, מה גרם להרשקוביץ להתעורר ולפרסם פוסט (רמז: בנט) ואיך הרב שי פירון הצליח לרגש אפילו אותנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/12 07:14 כו בכסלו התשעג

פוליטיקאים מצייצים

עמוד הפייסבוק של השר דניאל הרשקוביץ עבר למצב ”השתק“ מאז קרסה השותפות בינו לבין ח“כ זבולון אורלב, לאחר שזה הפסיד בקרב על ראשות ”הבית היהודי“ מול נפתלי בנט. הרשקוביץ כה השתתק מאז המהלך, עד שבעמוד הפייסבוק שלו הוא עדיין מוכתר תחת הכותרת ”מנהיגות אחראית לציונות הדתית“ - הסלוגן שליווה אותו בתקופת הפריימריז. כאילו לא היו דברים מעולם. השבוע החליט הרשקוביץ ליזום פוסט מעניין בעמוד שלו ולתקוף, איך לא, את יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, סביב התוכנית לגיוס חרדים לשירות לאומי, אותה קידם השר -

הפרישה הסופית של ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ מהחיים הפוליטיים הסתיימה בקול ענות חלושה. כצל‘ה, שבסופו של מאבק ובהוראת הרב זלמן ברוך מלמד החליט לוותר על האות ט‘, על כספי מימון המפלגות ועל המותג ”האיחוד הלאומי“, שיתף כתבה מערוץ 7 שמדווחת על המהלך. בשלב זה הוא לא הוסיף אף מילה נוספת. יש ”שיתוף“ ששווה אלף מילים, כנראה.

ח“כ אורי אריאל, יו“ר ”האיחוד הלאומי“ ומספר 2 ברשימה המשותפת עם ”הבית היהודי“, ממשיך לשדר אחדות בעמוד הפייסבוק שלו. בשבוע שעבר הוא הצטלם על נפתלי בנט כששניהם רוקדים עם חב“דניקים ב“חג הגאולה“, י“ט בכסלו. גם לריקוד הזה הוא הוסיף את המסר המאחד החדש: ”אנו יוצאים לדרך חדשה ויחד בכוחות מאוחדים ומחוזקים נחזור חזרה למרכז המפה הפוליטית“.

ציפי חוטובלי לא מורידה את הרגל מהגז, גם אחרי שנבחרה כאישה הראשונה ברשימת ”הליכוד“. השבוע היא בחרה לתקוף את הזגזוגים הפוליטיים ולהאשים את התקשורת (הרי אנחנו תמיד אשמים) בגזענות -

חברה לסיעה של חוטובלי, הח“כ לעתיד משה פייגלין, ממשיך אף הוא לשמור על פעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות - כאילו הפריימריז עוד בעיצומם. פייגלין בחר השבוע להאדיר את רשימת ”הליכוד“ לכנסת ולטעון כי לח“כ אריה אלדד ”יש את החירות שיש לאריה בגן החיות לשאוג בקול מאחורי הסורג והבריח המגזרי“.

לכבוד הזינוק אל החיים הפוליטיים, הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“, חנך עמוד פייסבוק רשמי. עד כה הפעיל במשך למעלה משנתיים עמוד פייסבוק אישי באמצעותו יצר קשר עם חבריו, השיב לשאלות ופרסם את הגיגיו, בתדירות של פעמיים בשבוע. הריצה הפוליטית בהחלט מחזקת את אינטנסיביות הפרסומים של הרב פירון, שבחר השבוע לשתף את הגולשים ברגע אנושי ומשפחתי.

ציונים לגנאי

לרב אלי בן דהן יש פרופיל בפייסבוק שנפתח ככל הנראה על ידי תומכיו. לא רק שהעמוד הזה איננו רשמי, כיאה לאיש ציבור, הוא גם איננו פעיל וכולל לא מעט ספאם ופרסומים מיותרים. ייתכן וכך זה נראה כש“מצניחים“ אותך מלמעלה היישר אל כסא הח“כ במליאה.

עמוד הפייסבוק של שולי מועלם, כמו במקרה של הרשקוביץ, לא הספיק להתאושש מהפריימריז. תמונת הנושא עדיין כוללת את טופס ההצבעה והפוסט האחרון נרשם אי אז בחודש נובמבר.

ניסן סלומינסקי השקיע, כנראה, את כל זמנו ומרצו בשטח. זה אולי מסביר מדוע העמוד הרשמי שלו נראה כמו שהוא נראה. מבחינתנו, זה זלזול בציבור הגולשים - חלק גדול ממי שיידרש בסופו של דבר לגשת לקלפי ולהצביע ”טב“. חבל שהיו“ר בנט לא מצליח להטיל משמעת סיעתית בנושא.