עליזה לביא נגד הרבנים אריאל ואליהו: "רוצים לסגור את בנות המגזר בביתן"

ד"ר עליזה לביא הממוקמת במקום ה-7 ברשימת "יש עתיד", מתחה ביקורת על דברים שאמרו הרב יעקב אריאל והרב שמואל אליהו, נגד שירות דתיות בשירות הלאומי: "הם רואים נשים רק כאמצעי להקמת משפחה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/12/12 15:45 כה בכסלו התשעג

עליזה לביא נגד הרבנים אריאל ואליהו: "רוצים לסגור את בנות המגזר בביתן"
יש עתיד, צילום: יש עתיד

ד"ר עליזה לביא המתמודדת ברשימת ”יש עתיד“ לכנסת ה-19, תוקפת את הרב יעקב אריאל והרב שמואל אליהו, לאור ביקורת ציבורית שמתחו השניים על מערך השירות הלאומי בישראל. שני הרבנים הזהירו מפני שירות לאומי של בנות דתיות בחלק מהמסגרות הקיימות, תוך שהם מותחים ביקורת על המערך, התמיכה שהוא מעניק לבנות דתיות והסיכון הרוחני שכרוך, לטענתם, במסגרת שירות שכזו.

בשיחה שמסרה ד“ר לביא במדרשת עין הנצי“ב היא ציינה כי "ניתן היה לצפות מדמויות כמו הרב אריאל והרב אליהו כי את דברי הביקורת שלהם יעבירו לגורמים הרלוונטיים בדרכים המקובלות ולא ינהגו כפוליטיקאים הרודפים אחר הכותרת של מחר. מדוע לא פנו הרבנים הנכבדים לשלוש העמותות המטפלות בבנות אלא בחרו לצאת בקריאה בעיתון?".

לדברי לביא, "הרבנים מנסים להחזיר אותנו אחורה ולסגור בחזרה את בנות המגזר בביתן. אני חוששת כי הרבנים רואים לנגד עיניהם את ייעוד הבנות בהקמת בית ומשפחה בלבד ולגרום להן שלא לשרת את החברה הישראלית... הרב אליהו מקצין ונוקט בלשון של "יהרג ובל יעבור" ובכך חורץ גורלן של בנות רבות שהוריהן לא מבינים על מה המהומה. יש סיכון רב בהשמעת דברים אלו בכך שהורים אלה יעצרו את בנותיהן מלהתנדב".

("אל לאלו שבאו לתקן, לקלקל", הרב יעקב אריאל. צילום: יחצ)

ביחס לבעיות שהעלו הרבנים בדבריהם טענה לביא כי היא המצב הקיים אכן ראוי לבחינה מעמיקה ולפתרון ”אך אל לאלו שבאו לתקן, לקלקל. בנות השירות הלאומי מתנדבות במקומות שונים ברחבי הארץ וזוכות להערכה רבה. חבל שמעט מהזכויות השמורות להן לא אוזכרו על ידי הרבנים".

לביא, הממוקמת במקום השביעי ברשימת מפלגת "יש עתיד" לכנסת, הציגה את הדרך בה היא רואה את פתרון הבעיה. לדבריה, "יש לקדם הקמת רשות לאומית לשירות אזרחי. זו תגדיר את הצרכים השונים במשק ובקהילה ותנהל את מיונם, קליטתם והפעלתם של מגויסי השירות האזרחי בבתי חולים, מסגרות סיעודיות, סיורי אבטחה ביישובים, מד"א, מסגרות החינוך המיוחד, טיפול בקשישים ועוד. מודל שירות זה משנה מן היסוד את תפיסת הסולידריות והערבות ההדדית של החברה הישראלית ובונה חברה שוויונית הלכה למעשה, בה כל האזרחים משרתים את המדינה וזוכים לזכויות“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן