"עוצמה לישראל" תוכל להתמודד בבחירות לכנסת

כך קבעה ועדת הבחירות המרכזית, שדחתה את הבקשות לפסילת מפלגת הימין. ההחלטה התקבלה ברוב של 17 מחברי הוועדה, לעומת שלושה שתמכו בה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/12/12 14:21 ז בטבת התשעג

"עוצמה לישראל" תוכל להתמודד בבחירות לכנסת
יחצ, צילום: יחצ

ועדת הבחירות המרכזית החליטה היום (ה‘) שלא לפסול את מפלגת ”עוצמה לישראל“ מהתמודדות לכנסת ה-19. ההחלטה התקבלה ברוב של 17 מחברי הוועדה לעומת שלושה תומכים ושני נמנעים.

הדיון בוועדה התקיים לאור חמש בקשות שונות שהוגשו לפסילת הרשימה, אותה מובילים חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד. בל“ד, חד“ש ו“ארץ חדשה“ טענו כי יש לפסול את ”עוצמה לישראל“, בטענה כי היא ”פועלת נגד היותה של ישראל מדינה דמוקרטית, מסיתה לגזענות ותומכת בארגון טרור“.

במפלגה טענו, מנגד, כי הבקשות לפסילתה אינן לגיטימיות - וכי מדובר בניסיון להפיק הון פוליטי, לעורר יצרים ולהלהיט את המערכת הפוליטית בתקופת בחירות. ”בקשות הפסילה מהוות סכנה חמורה לחופש הביטוי בישראל“, טענו במפלגה.

ח“כ אריה אלדד אמר היום כי "הטענות נגדנו שאנחנו גזענים מפני שאנחנו רוצים להחיל את החוק הישראלי על כל שטחי ארץ ישראל - נכונות. טענו נגדנו שאנחנו גזענים, כי אנו רוצים להפוך את השפה העברית לשפה רשמית יחידה. זה נכון, וגם הגשנו בנושא הצעת חוק שכתבה פרופ' רות גביזון. טענו נגדנו שאנחנו גזענים משום שאנחנו פועלים לפינוי שוהים ומסתננים בלתי חוקיים. זה נכון. אנחנו מאמינים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. נדמה לי שגם דוד בן גוריון הרבה לכתוב על כך".