"עוצמה לישראל" עתרה לבג"ץ נגד צנזור תשדיר התעמולה שלה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית צינזר משפטים מסויימים מתשדיר הבחירות של המפלגה, בטענה כי מדובר בגזענות נגד ערביי ישראל. במפלגה עתרו לבג"ץ: "מדובר בסיסמת בחירות נורמטיבית לחלוטין"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/01/13 15:57 כז בטבת התשעג

"עוצמה לישראל" עתרה לבג"ץ נגד צנזור תשדיר התעמולה שלה
יחצ, צילום: יחצ

מפלגת ”עוצמה לישראל“ עתרה היום (ד‘) לבג“ץ נגד החלטת יו“ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, על צנזור משפטים מסויימים מתשדיר הבחירות של המפלגה.

בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין אלעד כהן ואיתמר בן גביר, מותחת המפלגה ביקורת על החלטת השופט רובנשטיין לצנזר את המשפטים "בסכנין לא כולם משלמים ארנונה", "במזרח ירושלים יש המצפצפים על החוק", "בטייבה ובנגב יש הבונים וילות פיראטיות". השופט רובינשטיין הורה לצנזר את המשפטים וטען כי הם בעלי קונוטציה גזענית.

ב“עוצמה לישראל“ טוענים כי ההחלטה מפלה את המפלגה לרעה אל מול מפלגות אחרות וכי אין במשפטים כל גזענות. ”לענייננו המדובר בביטוי שהנפת דגל הגזענות עליו משמעותה פסילת כל אמירת ביקורת במדינה, כנגד כל אדם, בשל החשש שמה השתייכותו המגזרית תגרום לו לפגיעה קשה ברגשות, כאשר למעשה, המדובר בסיסמת בחירות נורמטיבית לחלוטין, העוסקת בדרישה לשוויון מלא בפני החוק לכל האזרחים והמגזרים“, נכתב בעתירת ”עוצמה לישראל“.

במפלגה מבקשים מבג"צ להוציא צו ביניים שיאפשר את המשך שידור התעמולה של המפלגה כסדרה.