עוצמה לישראל: בנט הוא בסך הכל ביבי עם כיפה

יו"ר "הבית היהודי" צוטט כמתייחס למפלגתו כאל "מפלגת מרכז ולא מפלגת ימין" וכזו המבקשת לעסוק בעיקר בעניינים אזרחיים ולא רק בחזון ארץ ישראל השלמה. במפלגת הימין "עוצמה לישראל" טוענים: יצא המרצע מהשק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/01/13 12:04 ג בשבט התשעג

עוצמה לישראל: בנט הוא בסך הכל ביבי עם כיפה
יחצ, צילום: יחצ

ב“עוצמה לישראל“ תוקפים את המדיניות החדשה של ”הבית היהודי“, שמסתמן כי מבקשת להדגיש בשבועות האחרונים כי בכוונתה לפעול בעיקר בתחום הנושאים האזרחיים בישראל - ולא לעסוק באופן נרחב בענייני ארץ ישראל השלמה. מדובר במדיניות שהנהיג בנט כמעט עם ראשיתה של מערכת הבחירות, במסגרתה פורסמו תוכניות נרחבות לרפורמה בתרבות, בכלכלה ובחברה.

אלא שמה שהסתמן בתחילה כמדיניות מעורפלת, הפך בימים האחרונים להתבטאויות מפורשות. בראיון שהעניק בנט לתוכנית ”מטה הבחירות“ של ערוץ 10, הבהיר יו“ר ”הבית היהודי“ כי ”אין בכוונתנו לעסוק בנושא הפלסטיני, כבר 40 שנה מתקשקשים עליו ומבזבזים עליו את הזמן“. בנט טען כי בכוונתו להתמקד בנושא הדיור, על מנת להוזיל את מחיריו.

היום ציטט עיתון ”הארץ“ שיחות נוספות שמקיים בנט, בהן הוא מציג עמדה דומה לזו של איילת שקד, כפי שפרסמנו לראשונה שבכיפה. "אנו נהיה שותפים אחראיים, אנו לא באים לפוצץ ממשלה חודשיים אחרי שנצטרף אליה. אנו לא באים להפיל ממשלת ימין על כל דבר“, צוטט בנט, ”כל עוד לא יוחלט על מסירת שטחים, אין לנו שום סיבה לעזוב את הממשלה. להיפך: אנו באים עם ראייה רחבה, בוגרת, ממלכתית, לא עוד סקטוריאלית-ימנית. ה'פאשן' שלנו, מה שמניע אותנו, זו טובת עם ישראל כולו, וזה מה שידריך אותנו בממשלה. באנו לעבוד“.

באותן שיחות, על פי ”הארץ“, בנט אף הגדיר את ”הבית היהודי“ כמפלגת מרכז: ”ישראל אינה דגלנו היחיד ואינה דגלנו המרכזי. אפילו אורי אריאל, מס' 2 ברשימה המאוחדת, לא מתעסק רק בענייני ארץ ישראל. הוא מתכוון לקבל על עצמו תיק ביצועי בממשלה, ולעבוד למען כלל עם ישרא. אנחנו לא רואים עצמנו כמפלגת ימין, בטח לא ימין קיצוני, אלא כמפלגת מרכז. את המסר הזה אני מעביר בכל שבוע לחברי הרשימה בישיבות שאנו מקיימים".

ב“עוצמה לישראל“, מפלגת הימין המובהק של ח“כ אריה אלדד וח“כ מיכאל בן ארי, ציינו כי הם ”לא הופתעו הבוקר כשקראו את דברי בנט שאומר שארץ ישראל אינה הדגל המרכזי של הבית היהודי ושהם ישארו בממשלה גם כשזו תקיים מו״מ על ארץ ישראל או תפנה יישובים“. לדבריהם, ”בנט מצהיר ’אנחנו מפלגת מרכז ולא מפלגת ימין‘ - עכשיו יצא המרצע מן השק. עכשיו יודע כל מי שתהה בינו ובין עצמו מיהו בנט באמת, שבנט אינו אלא ביבי עם כיפה. התשוקה לכיסא שר חזקה בבית היהודי מנאמנות לארץ ישראל“.

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה כי "הבית היהודי תהיה המפלגה הגדולה היחידה בכנסת המתנגדת למדינה פלסטינית. כל חברי הרשימה אצלנו מתנגדים למדינה פלסטינית, בניגוד לרשימות אחרות בהן לפחות חצי מהרשימה תומכים בהקמת מדינת טרור בלב ישראל, זאת המדיניות של הרוב המרכזי והשפוי של ישראל, שהיום לצערנו הפך לימין. הציבור יצטרך להחליט האם הוא ירצה ממשלת נתניהו-לבני-מצנע-פרץ או ממשלה לאומית עם הבית היהודי. אין חלופה אחרת".