סקר גיאוקרטוגרפיה: 16 מנדטים למפלגת "הבית היהודי"

הסקר מציב את המפלגה כשלישית בגודלה בכנסת הבאה. יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, מסמן את תיקי הפנים והשיכון: "חייבים להוציא אותם מהידיים החרדיות שדואגות רק למגזר שלהן"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/12/12 19:34 ב בטבת התשעג

סקר גיאוקרטוגרפיה: 16 מנדטים למפלגת "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

סקר מכון "גיאוקרטוגרפיה" שפורסם בסוף השבוע האחרון בשבועון החדש "סופהשבוע", מנבא 16 מנדטים למפלגה המאוחדת "הבית היהודי - האיחוד הלאומי". מדובר במספר שיא של מנדטים בתום עלייה תלולה שנרשמה בסקרים האחרונים, כשממוצע המנדטים עומד כעת על 10-12 מנדטים למפלגה.

על פי הסקר, הליכוד-ביתנו זוכה ל-35 מנדטים, העבודה ל-17, "יש עתיד" ל-12, ש"ס - 10, "התנועה" - 6.5, יהדות התורה - 6.5, מרצ - 6 והמפלגות הערביות עם 11 מנדטים. "עוצמה לישראל", "עם שלם" ו"קדימה" - לא עוברות את אחוז החסימה על פי הסקר.

הסקר מציב את "הבית היהודי" כמפלגה השלישית הגדולה ביותר בכנסת הבאה - יעד ברור אליו מכוונים במפלגה, כדי לדרוש תיקים בכירים. בראיון שהעניק הערב (מוצאי שבת) יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, הדגיש בנט כי דרישותיו העיקריות הן לנכס את הכוח הפוליטי הקיים כעת בידי ש"ס והחרדים - ולהביא אותו לידיים ציוניות-דתיות אשר "ידאגו לכל עם ישראל, לא רק למגזר שלהם".

בראיון סירב בנט להציב קווים ברורים לממשלת נתניהו, כחלק ממשא ומתן קואליציוני, והבהיר כי הוא לא ידרוש מנתניהו לחזור בו מנאום "בר-אילן", כולל הצהרתו בעד הקמת מדינה פלסטינית. בנט הדגיש כי "הנושא הישראלי-פלסטיני הוא חלק מהמצע שלנו אבל הוא לא עיקרו. אנחנו מתכוונים לדאוג לכל עם ישראל, בהיבט הדיור ובאשר לתפקודה של הרבנות הראשית לישראל, גם ביחס לשיוויון בנטל".

עוד הדגיש בנט כי מטרתו היא "להחזיק יחד עם נתניהו את הגה השלטון". יו"ר "הבית היהודי" סירב להאמין כי שלי יחימוביץ' תצליח "לגזול" מנדטים ממפלגתו והעריך כי ההפך הוא הנכון: "לדעתי יש לא מעט קולות שמתלבטים אם להצביע לשלי ולבסוף יצביעו בעבורנו. אני מעריך אותה ומאמין כי היא מאמינה במה שהיא אומרת, אבל סבור כי התוכנית הכלכלית שלה איננה טובה לחברה הישראלית, אלא רק לוועדי העובדים הגדולים, בהם היא תלויה".