נתניהו ביקר ברחלים: "רק ליכוד חזק יציל את ההתיישבות"

ראש הממשלה סייר בעומק השטח בשומרון ושיגר משם איום מרומז למתנחלים, שבועיים לפני הגעתם לקלפיות: "אם התמיכה בנו תקטן, עתיד ההתיישבות יהיה בסכנה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/01/13 16:17 כו בטבת התשעג

נתניהו ביקר ברחלים: "רק ליכוד חזק יציל את ההתיישבות"
יחצ, צילום: יחצ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ג‘) ביקור היסטורי ביישוב רחלים, שאך בחודשים האחרונים אושר סופית כיישוב קבע. הביקור הוגדר ”היסטורי“, בין היתר בשל קיומו של היישוב בעומק השטח בשומרון. נתניהו נמנע עד כה מסיורים בעומק ההתיישבות, אך נדרש לכך, על פי גורמים בליכוד-ביתנו, כדי לעצור את סחף המנדטים אל ”הבית היהודי“.

אל ביקורו של ראש הממשלה התלוו ראש מועצת השומרון גרשון מסיקה, סגנו יוסי דגן ומזכ“ל ”אמנה“ זאב (זמביש) חבר. כמו כן הצטרפו אל הסיור השרים גדעון סער, יולי אדלשטיין, לימור לבנת והח“כים זאב אלקין ודני דנון.

"אנחנו עומדים מול מתקפה על מפעל ההתיישבות, ונגד הקיום שלנו במדינת ישראל“, אמר נתניהו במהלך הסיור, ”עמדנו מול הלחצים האלו בזכות העובדה שהיה לנו גיבוי חזק ויציבות שלטונית. אבי ז"ל היה קנאי גדול לארץ ישראל ואוהב ארץ ישראל, והנחיל לנו את חכמת הניווט, שהיא לשמר את הנכסים שלנו תוך כדי ניווט מתמיד במציאות המשתנה, ולפעמים - כמו שראינו עכשיו בנחל שילה - צריך ללכת גם בעמקים“.

("ליכוד חזק יוכל להמשיך לדאוג לעתיד ההתיישבות". נתניהו בסיור, היום. צילום: יחצ)

לדברי נתניהו, ”כשהליכוד-ישראל ביתנו תהיה מפלגה חזקה, נוכל לתמרן, לנווט ולהמשיך לדאוג לעתיד ההתיישבות. אם התמיכה תקטן, עתיד הממשלה יהיה בסכנה ואז עתיד ההתיישבות גם הוא יהיה בסכנה. בסיס ההתיישבות הוא בתמיכה שלכם ברשימה המאוחדת של הליכוד ישראל ביתנו. עם התמיכה שלכם נוכל להמשיך בעשייה למען ההתיישבות. אני סומך עליכם שתביאו גשם של פתקי מחל לקלפי".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, ביקש להודות לנתניהו על ”תיקון עוול היסטורי“. לדבריו, ”יש פה עשרות משפחות שסבלו שנים כתוצאה מחובר החתימה על תכנית המתאר, ואני רוצה להגיד לראש הממשלה תודה על שאישר לחתום על האישור לישוב. אדוני ראש הממשלה, ההתיישבות עומדת מול אתגרים לא פשוטים מכל העולם, ומול כולם עם ישראל חי, חזק וזקוף קומה. יש לך ממשלה מצוינת, אנחנו מודים מאוד על הסיוע לקידום ההתיישבות. זהו יום חג לא רק להתיישבות, אלא מדינת ישראל כולה ולעם ישראל כולה“.