מפלגת ברסלב מחפשת גואל

למפלגת "כולנו חברים - נ נח" של ברסלב אין מצע לביטחון או כלכלה "להנהיג אין צורך בשכל ובידע", והם מחכים לגואל שיביא את המצביעים

חדשות כיפה נטעאל בנדל 19/12/12 12:42 ו בטבת התשעג

מפלגת ברסלב מחפשת גואל
מתוך הסרטון, צילום: מתוך הסרטון

מפלגת הברסלבים, "כולנו חברים - נ נח", לא עוברת את אחוז החסימה בסקרים, אך למרות זאת חברי המפלגה לא מתייאשים ומשיקים את קמפיין הבחירות של המפלגה לכנסת.

"כל המערכות הקיימות - התקשורת, הכנסת, האומות המאוחדות וכדו'. הכל זה הכנה לגאולה" - אומרים במפלגה, ומוסיפים כי "הגאולה לא תיהיה על ידי חורבן הקיים, אלא על ידי שימוש נכון ואמיתי בקיים". אז מהו השימוש הנכון והאמיתי אתם שואלים? אז זהו, ככל הנראה, גם חברי המפלגה לא לגמרי יודעים. "תכלס, 'הגואל' ביום בהיר אחד הוא ידבר באו"ם וכל העולם יאזין לדבריו ויתבטל אליו. אנחנו בכל אופן מאמינים, כי כל אמונה אחרת מובילה למסקנה לא נעימה: שהתיקון יהיה על ידי חורבן והתמטטות העולם כולו. ובזה אנו לא חפצים".

אחד החוקים שמקווים במפלגה להעביר בכנסת הבאה הוא "לאסור על התקשורת להשתמש במילים: חרדים, חילונים וכיוצא בזה". דעתם בנוגע לסוגיות הביטחוניות, למדיניות הכלכלית או אפילו את דעתם בנוגע ליחסי דת ומדינה- הם לא ממהרים לחשוף. "מי שנמצא באומן, ומי שמודע לעניין הצדיק, לא צריך לשאול שאלות כאלה. ואנחנו לא אמורים לטרוח ולשכנע אותו" הם מסבירים בדף הפייסבוק של המפלגה. אם הדברים גורמים לכם להרים גבה, במפלגה ממהרים להפנות גם למקורות, "כבר רבנו נחמן כתב מעשה בספר "סיפורי מעשיות", מעשה ט' מחכם ותם, ושם הוא מלמד בדרך נפלאה שלהנהיג מדינה בהצלחה, אין צורך בשכל ובידע, זה דרך שהתם רכש תוך כדי עבודה, אלא צריך יושר ואמת".