מועצת חכמי התורה דחתה את התפטרותו של דרעי

חברי המועצה דחו את מכתב הפיטורין של דרעי והביעו את תמיכתם בו. דרעי נעדר במהלך כל הערב מביתו ואף לא ענה לשיחות טלפון. ההערכות כי מדובר במהלך מחושב היטב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/12/14 07:41 ח בטבת התשעה

מועצת חכמי התורה דחתה את התפטרותו של דרעי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס הודיעה על דחיית התפטרותו של דרעי. "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו וקובעת שהוא ממלא את התפקיד ביד רמה ונאמנות על פי דעת תורה: מלאים הערכה לאופן ניהול התנועה, גוזרים עליו להמשיך בתפקידו... המועצה מחזירה את המכתבים ליו"ר התנועה ומבטלת את ההתפטרות שלו", נאמר בהודעת המועצה.

חברי המועצה החליטו ללכת מביתו של הרב עובדיה בקבלן 45 שם נערכה הערב הישיבה לעבר ביתו של דרעי שגר בבניין ממול ולשכנע אותו לוותר על התפטרותו אך לאחר שהגיעו למקום נודע להם כי הוא אינו בביתו ובמשך שעתיים הוא אף לא ענה לשיחות למכשיר הסלולרי שלו.

ההערכות הן כי דרעי ידע היטב כי התפטרותו תדחה ונקט במהלך זה בכדי לעצור את הפיחות במעמדו שספג אתמול מכה קשה עם פרסום ההקלטות בהן נשמע הרב עובדיה מדבר כנגדו דברים קשים.

במכתב אותו מסר מוקדם יותר כתב דרעי בכתב ידו, כי הוא יודע שאם יפרוש מתפקיד היו"ר המחלוקת תפסק ואיתה חילול ה' שנגרם ממנה. הוא קרא במכתב לרב ראובן אלבז ולרב דוד יוסף להנהיג את התנועה וקרא לח"כ לשעבר אריאל אטיאס שפרש מהפוליטיקה לחזור ולנהל את התנועה.