לפיד: תורה ועבודה היא מעיקרי היהדות, אני לא אנטי-חרדי

יו"ר מפלגת "יש עתיד" טען לאפליה לטובה של החרדים והמתיישבים ושאל בכנס שדרות: "אי אפשר לקצץ פעם בקצבאות לחרדים? אי אפשר לקצץ בהתנחלויות אף אגורה?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/12/12 11:39 ה בטבת התשעג

לפיד: תורה ועבודה היא מעיקרי היהדות, אני לא אנטי-חרדי
יש עתיד, צילום: יש עתיד

יו“ר מפלגת ”יש עתיד“, יאיר לפיד, התייחס אתמול (ג‘) לסוגיית השיוויון בנטל ושילוב החרדים במעגל העבודה, במסגרת ”כנס שדרות“ המתקיים השבוע. לפיד אמר בכנס כי חייבים להכניס את החרדים למעגל העבודה: "הכלי המרכזי הוא שילוב החרדים - ובעיקר הגברים החרדים - בשוק העבודה הישראלי. על פי מחקר, שילוב החרדים בשוק העבודה - בשיעור דומה לזה של החילונים - יביא לתוספת של 2% לתמ"ג, שזה 15 מיליארד שקל בשנה".

לדברי לפיד, "כל הסקטורים והמגזרים יושבים על הגב של סוס עבודה אחד, סוס עבודה שהולך ומרזה, סוס עבודה שהצעדים שלו איטיים יותר ויותר, סוס עבודה שהצלעות שלו בולטות יותר ויותר. כל העסק הזה יושב על סוס העבודה הקרוי 'מעמד הביניים הישראלי'".

לטענת לפיד, מי שמופלה לטובה בישראל הם החרדים והמתיישבים. "בכל פעם שאחד המגזרים משיג לעצמו משהו, שמים עוד לבנה על הגב של הסוס. החרדים משיגים לעצמם מיליארד שקל לבניה בחריש - מחיר הדירה לבן של סוס עולה ל-128 משכורות, מאחז מחוץ לגושי הישובים ביהודה שומרון מקבל כביש עוקף משלו - הסוס משלם שמונה שקלים על קו"ב מים שעולה להביא אותו עד הבית פחות משלושה שקלים, עובדי חברת החשמל מקבלים חשמל חינם - הסוס מגלה שמאז אוגוסט האחרון מחירי החשמל עלו ב-20% והוא משלם למעלה מאלף שקלים כל חודש, מאות אלפי אנשים בריאים אינם עובדים וחיים מקצבאות, אין בעיה, נעלה לסוס העבודה את מחירי הדלק", אמר.

"אי אפשר לקצץ פעם בקצבאות לחרדים? אי אפשר לקצץ בהתנחלויות אף אגורה?“, תהה לפיד, שציין כי "כל מי שנסע פעם לברוקלין יכול לראות שכל החרדים שם עובדים לפרנסתם. הם לא פחות יהודים בגלל זה, הם לא פחות דתיים בגלל זה, הם פשוט יודעים שאם הם לא יפרנסו את עצמם ואת ילדיהם, אף אחד אחר לא יעשה את זה".

עם זאת, יו“ר ”יש עתיד“ הבהיר כי עמדתו איננה אנטי-חרדית. ”שאיש לא ימכור לכם שאנחנו אנטי חרדים“, אמר, ”תורה ועבודה זה אחד מעיקרי היהדות. 'ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך', נאמר במעמד הר סיני. 'כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה שגוררת עוון', אמרו חז"ל".