למקרה שפספסתם: תשדירי התעמולה הטובים ביותר

רגע לפני שהם מקוטלגים בארכיון, אספנו עבורכם את המיטב מתשדירי התעמולה שליוו אותנו לקראת יום הבוחר. למרות הרייטינג הנמוך, היצירתיות עדיין כיכבה על המסך הקטן. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/13 23:55 י בשבט התשעג

למקרה שפספסתם: תשדירי התעמולה הטובים ביותר

למרות שהיא בקושי מגרדת את אחוז החסימה, קמפיין הבחירות הטוב ביותר שייך בעינינו למפלגת ”קדימה“, שהצליחה ליצור מיני-באזז סביב תשדיר התעמולה ולגרום לכמה אנשים לשאול ”רגע, שאול מופז כבר לא רמטכ“ל?“. אין לנו מושג אם ”קדימה“ תעבור את אחוז החסימה, או אם זה טוב או רע, אבל מגיע להם שאפו על הקמפיין המעניין. ובכלל, מי אתם שתדרכו על שאול מופז?

בקטגוריית הסרטון ההזוי ביותר זוכה עופר ליפשיץ, יו“ר מפלגת ”ברית עולם“, שבחר להיכנס לחיים הפוליטיים כי הקב“ה ביקש ממנו. כך הוא לפחות מתאר בתשדיר הקצר שעלה בתשדירי התעמולה ועורר בהלה בקרב המוסדות הפסיכיאטריים. החזיקו את הילדים.

תשדיר הבחירות של ”עוצמה לישראל“ ניסה להוכיח כי רק אריה אלדד ומיכאל בן ארי מבינים ערבית. ולא רק מבינים, אפילו דוברים. קטעים מקמפיין המפלגה נפסלו בתחילה על ידי ועדת הבחירות המרכזית ולאחר ערעור לבג“ץ הושבו לקדמותם. אל חשש, יש כתוביות.

”כוכבית הגיור“ של ש“ס הוא אולי הקמפיין הגזעני ביותר שעלה לתשדירי התעמולה - והוסר זמן קצר לאחר מכן בעקבות לחץ מימין ומשמאל. מבחינת ש“ס, הקמפיין עשה את שלו, כיוון שהשיח הציבורי התעורר לעסוק בסוגיית הגיור, שכמו נעלמה מעל סדר היום הציבורי. בכירים בש“ס לא הבינו על מה המהומה ואריה דרעי רק ביקש להתנצל על כך שהסרטון הופנה נגד ”ישראל ביתנו“ ולא נגד ”הבית היהודי“.

איילת שקד ואורי אורבך ניסו לעשות תשדיר בחירות שלא נראה כמו תשדיר בחירות. זה לא יצא להם מדהים, בעיקר כי אורבך לא מרגיש כאן כמו אורבך ושקד נראית כמי שלא התאמנה מימיה בקריאה מטלפרומטר. נו, מילא, מגיע להם נקודות על הניסיון למקוריות - שגם זה משהו.

הסרטון המרגש ביותר של מערכת הבחירות לכנסת ה-19 שייך לליכוד-ביתנו. נכון, חוץ מהודעת התמיכה של צ‘אק נוריס. קמפיין הליכוד היה משעמם, משמים ומאכזב. לא ברור איך מפלגת השלטון הצליחה לבזבז כל כך הרבה כסף על כל כך מעט יצירתיות וכישרון - אבל כנראה שזה לא יבוא לידי ביטוי בקלפי. על כל פנים, הסרטון בו מבקש ספי ריבלין, שאיבד את קולו, להצביע ”מחל“, כמעט הצליח להרטיב את העיניים.