לאן נעלמו מצביעי האיחוד הלאומי?

האם מצביעי האיחוד הלאומי, החרד"לים, הפכו פתאום פרגמטיים בזכות קסמו של בנט? "עוצמה לישראל" היא התשובה היחידה לנאמני ארץ ישראל. דעה

חדשות כיפה מאיר עמית 08/01/13 15:37 כו בטבת התשעג

לאן נעלמו מצביעי האיחוד הלאומי?
עוצמה לישראל, צילום: עוצמה לישראל

במאמרו המאכזב כותב דניאל סגרון כי אין ספק שבין ארי ימני יותר, לא יסכים לישיבה בממשלה שתהרוס מאחזים והינו איש עתיר זכויות ואיש ארץ ישראל השלמה במלא מובן המילה. עם זאת, מוסיף הכותב כי אנו צריכים לצקת תוכן בדרכו של הרב קוק שהינו החוט המקשר בין הזרמים וזו התמצית של ההשקפה הדתית כדבריו.

כאן יש לדעת, לשאול ולבקש הבהרה מאחר שדווקא זוהי בדיוק הסיבה לחזק בכל דרך וללכת עם בן ארי, מרזל ופרופ' אלדד , אשר הם המחברים בין אנשי שוק מחנה יהודה, מרכז הרב, דרום ת"א והשומרון.

יתירה מכך, לצטט את הרב קוק נגד בן ארי ובעד בנט זוהי ציניות גדולה מאין כמוה. אצטט את דברי הרב צבי יהודה הכהן קוק על תוכנית האוטונומיה: "כל דברי שלום קטיעא.. מתוך סידור של אנטומיה(כך קרא הרב לאוטונומיה) ...הם דברים בטלים ומבוטלים" ובאיגרת אחרת כתב הרב "האוטונומיה לנכרים תושבים של אדמות יהודה ושומרון שהן ארץ ישראל כמו תל אביב, היא אנטומיה בגופינו בחינותינו בארץ חיינו ושומר ישראל יגוננו ויצילנו מכל חרפת הדורות". איך היה מגיב הרב קוק לתוכנית בנט לחלקי ארץ ישראל הנקראים בפי אדריכלי אוסלו - a'b ? לי אין ספק - הוא היה עם בן ארי ולא עם בנט ואורבך!

ובעניין המנדטים, ראינו תנועות עם 15 ואף עם 28 מנדטים שללא החזון והדבק נעלמו ולעומתם תנועות חזון שהתחילו כקטנות וצדדיות והשפיעו על כל מהלכי מדינת ישראל. ככל שנחזק את בן ארי ונוסיף לכוחו עוד ועוד כך תהפוך עוצמה לישראל לתנועה מובילה, מרכזית ומשפיע על מדינת ישראל.

ועוד הערה קטנה, לדניאל שכנראה הצביע בעבר איחוד הלאומי וכיום מאוהב בבית היהודי. האם איבדת את העקרונות והאידאלים שלך? והפכת לאיש פרגמטי לגמרי?! ייתכן, אך זו וודאי וודאי לא דרכו של הרב קוק ושאר מנהיגי הציונות הדתית לאורך ההיסטוריה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן