לאחר הביקורת הציבורית: ש"ס תסיר את קמפיין הבחירות הגזעני

הסרטון המציג ללעג את העלייה מרוסיה יוסר בעקבות תלונות רבות שהגיעו לועדת הבחירות המרכזית. השר אריאל אטיאס, טוען כי "הקמפיין אפקטיבי, השגנו בדיוק את המטרה שלו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/01/13 16:54 כז בטבת התשעג

לאחר הביקורת הציבורית: ש"ס תסיר את קמפיין הבחירות הגזעני
שס, צילום: שס

מפלגת ש“ס תוריד את קמפיין הבחירות הגזעני שהפיצה אתמול, לאחר שספגה תלונות מכל קצוות הקשת הפוליטית. בסרטון, שפורסם אתמול, בתשדיר נראים יוסי ומרינה עומדים מתחת לחופה, וביניהם מכונת פקס, שנשלחה, על פי הכלה, כמתנת חתונה מאת 'ביתנו'. במהלך הטקס מגלה החתן כי אשתו המיועדת אינה יהודיה, אך הנושא נפתר על המקום, בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס הישר אל מתחת לחופה.

ליו“ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, הגיעו מספר תלונות שדרשו להסיר את התשדיר, בטענה כי הוא גזעני ומציג את ציבור העולים באור נלעג. יו"ר הועדה הגיב לפניות וטען כי "מכל מקום סברתי כשלעצמו, כי אך תיתכן תחושה של פגיעה מכלילה, שראוי להימנע ממנה ככל הניתן".

עם זאת, בעקבות פניית רובינשטיין, הסכימה ש“ס, מתוך ”דרכי שלום“, להסיר את התשדיר לאלתר. אריאל אטיאס, יו"ר מטה ההסברה של ש"ס, הסביר כי ”מה שקורה סביב הקמפיין זה בדיוק המטרה. הסרטון בא לתאר את מציאות הגיורים הפיקטיביים. כמו שרופא לא יכול לקבל אישור רפואי בפקס או בהליך מזורז, כך אי אפשר להיכנס תחת כנפי היהדות בפקס".

"התשדיר לא בא לפגוע באף אחד. אין בו מילה נגד רוסים או טקסטים פוגעניים אלא דגש על תפקידה של ש"ס במניעת חקיקה שתפגע בזהותה היהודית של המדינה. אנחנו רואים שזה אפקטיבי וכבר צפו בסרטון עשרות אלפי אנשים ביוטיוב", הוסיף אטיאס.