כמה עולה לדבר עם חגית גיבור?

המועמדת הצעירה בפריימריז של מפלגת הבית היהודי פרסמה הצעה מפתה למי שיקח חלק במסע הבחירות שלה. תרמו לי מאה שקלים ותוכלו לדבר איתי בטלפון. גיבור בתגובה: התכוונתי שאתקשר להודות להם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/14 12:22 ז בטבת התשעה

כמה עולה לדבר עם חגית גיבור?
מתוך הסרטון, צילום: מתוך הסרטון

הפריימריז בבית היהודי שיתקיים בעוד כחודש מביא את המועמדים להוציא סרטונים מושקעים המזכירים לעתים חודש ארגון יותר מאשר התמודדות של אנשים מבוגרים השואפים להיות חברי כנסת. חוסר הניסיון של חלק מהמתמודדים מביא לכדי רעיונות לא מוצלחים במיוחד. אחד מהם שייך למועמדת חגית גיבור בת ה-29 מגני טל החדשה, שפתחה לצורך הקמפיין פרויקט הדסטרט לגיוס כספים.

"באתי כדי להיות הקול (והיד) של הזוגות הצעירים בישראל. של אלו שעובדים קשה כל היום, מגדלים משפחה, מנסים להתמודד עם יוקר המחיה ולשרוד", כותבת גיבור בתיאור הפרויקט.

אלא שמתברר שלמרות היומרה לסייע לקשי היום, בעבור הזכות לדבר עם גיבור ולהציע לה הצעות לכנסת, יש צורך לשלם 100 שקלים. במתנות אותם היא מחלקת כנהוג בקמפיינים של גיוס המונים מציעה גיבור כי מי שיתרום 100 שקל יזכה ב"מתנה" הבאה: "תומכות והתומכים יקבלו הזדמנות להשקיע בעתידן של נשים צעירות במדינה - העתיד שלנו. ולתמוך במועמדותי לכנסת. בנוסף יוכלו לדבר איתי בטלפון או בפייסבוק ולהציע הצעות לכנסת". מה שמעלה את השאלה האם מדובר על משרתת ציבור הקשובה לצרכיו, או על מישהי הסבורה כי על הציבור להודות שהנבחר מואיל להתיחס לפניתו.

(צילום מתוך עמוד התמיכה )

בתגובה לפנית כיפה אומרת גיבור כי "ההדסטרט נועד לגייס כספים לקמפיין מהציבור אותו אני משרתת, במקום מבעלי הון עם אינטרסים. בכל מדרגה הוספתי 'צופר קטן- במדרגה הנ"ל התכוונתי שאתקשר אליהם אישית להודות להם ולשמוע את דעתם. אתה יכול להביט בדף הפייסבוק שלי שם הצהרתי שאקיים דיון שבועי לחברי הבית היהודי בו יכולו להגיד את דעתם לפני שאצביע על הנושאים בכנסת".

הסכום אליו שואפת גיבור להגיע הוא 15 אלף ₪ בלבד, סכום זעום בכל קנה מידה, שכן רק עבור ההרשמה להתמודדות בפריימריז יש צורך ב-7000 ₪. ההערכות הנמוכות ביותר של עלות קמפיין בבית היהודי מתחילות בכ-250 אלף ₪ למועמדים מוכרים, כשמועמדים חדשים יזדקקו אף ליותר.

"זו חלק מהאמירה שלי. הבזבוז הרהבתני הזה על הקמפיינים עצוב. אני באה לייצג אמהות וזוגות צעירים- אין להם או לי מאות אלפים לשפוך סתם", אומרת גיבור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן