כהנא דרור פורשת ומשתלחת: אנשי הבית היהודי מתחרים ביניהם מי יותר משיחי

רגע אחד בלבד לפני פריימריז הבית היהודי הודיעה בתיה כהנא דרור על פרישה מהמרוץ, והאשימה את הבית היהודי בסגירות מחשבתית ואת החרד"לים בסיכול ממוקד. גם עקיבא שמואלי פרש מהפריימריז

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/15 07:33 כג בטבת התשעה

כהנא דרור פורשת ומשתלחת: אנשי הבית היהודי מתחרים ביניהם מי יותר משיחי
אריאל אלון, צילום: אריאל אלון

רגע אחד בלבד לפני פריימריז הבית היהודי שצפוי להיפתח הבוקר בשעה 10:00, הודיעה אתמול בלילה בתיה כהנא דרור, המזוהה עם הצד הליברלי, כי היא פורשת, ותקפה בחריפות את הבית היהודי על סגירות מחשבתית ועל סיכול ממוקד מצד גופים חרד"לים.

"פורשת, לא מתנצלת", פתחה כהנא דרור ומספרת כי היא נכנסה למרוץ ללא בדיקת הסיכויים ועם 'האמת' שלה. " כמי שבאופן טבעי שייכת ל"מדורת השבט" הדתי לאומי, נעניתי לקריאה אל הדגל של קבוצת סטודנטים שהפצירו שאצטרף 'לבית'. אודה, זו הייתה החלטה נועזת מאד מבחינה אישית ומשפחתית ולא התבססה כלל על בדיקת סיכויי.. כהרגלי, הלכתי עם האמת שלי", כתבה בדף הפייסבוק הרשמי שלה.

דרור טוענת כי מועמדותה זעזעה את אמות הסיפים בבית היהודי. "חטפתי כהוגן- החל מכתף קרה מצד בנט ועד הדרה מכנסי בחירות ופאנלים של מועמדים, תקיפות חזיתיות ומאורגנות לא רק מהאגפים החרדל"יים, וכן גם עיוות מכוון של עמדותיי והכפשות"

"ולמה זה קרה?", שואלת דרור ומפנה אצבע מאשימה כלפי הבית היהודי בטענות על סגירות מחשבתית. "כי אני, אישה דתית ולאומית, פמיניסטית וליברלית - הצבתי מראה על ידי מועמדותי. ובמראה רואים כי אחי ואחיותיי מהבית היהודי לא מרימים את הדגל שעם ישראל, בארץ ובעולם, משתוקק לו - דגל של התחדשות בנושאי דת ומדינה. אלא שהם מעדיפים לשמר את הקיים ולהותיר את ההובלה בידי קיצוניים מבחינה דתית ולאומית. אנשי הבית היהודי רק מתחרים ביניהם מי יותר משיחי, מבחינה מדינית ובכל נושא אחר".

"נוכחתי להבין כי גם לו אשב בכנסת בין חברי הסיעה- ידי תשארנה כבולות וכוח השפעתי יושתק. לא אוכל לרדוף אחרי הצדק שאותו אני מחפשת, לא אוכל לתקן את אותם נושאים הבוערים מתחת לרגלנו, לא אוכל להיות לקול לכל אותן נשים שפגשתי בשנות עשייתי. אני אומרת זאת בצער כבד מנשוא".

"מספר שעות לפני תחילת הבחירות אני מודיעה כי אין מקומי בבית הזה, כפי שכרגע הוא בנוי", מבהירה דרור. "זהו לחלוטין לא בית שפתוח לכולם, כפי שנהוג להצהיר בו. זהו בית פתוח למי שלא מתכוון לאתגר שיח. גיליתי שאין מקום שם לריבוי דעות, אין ניסיון להתאים את היהדות למציאות המדינית. בחרתי לעזוב, לפני הבחירות עצמן, כדי לא לגזול מכם את זכות הבחירה למועמדת נוספת", היא מסכמת, ומודה לתומכיה.

בתוך כך, גם עקיבא שמואלי הודיע כי הוא פורש מהפריימריז, וכי הוא תומך ברונן שובל. "יש רגעים בחיים שצריך לקבל החלטות - קשות", הוא מספר על הסיבות שהביאו אותו להתמודד מלכתחילה. "החלטתי להשקיע זמן, כסף, כוחות, חברים, משפחה. כדי להיבחר על ידכם ולהוביל את הערכים בהם אני מאמין. הבנתי שבשביל לשנות ולהזיז קירות צריך לוותר על האגו והכבוד"

"החלטתי לפרוש (בשלב זה) מהתמודדות לאחר שהבנתי שעקב השיריונים הרבים, הסיכויים לא גדולים להיכנס למקום ריאלי ברשימה ורק אקח קולות ממתמודדים ראויים אחרים", הוא אומר. "החלטתי לתמוך ברונן שובל שיחד עם התמיכה שלכם בעזרת ה' יכנס ואנו נפעל יחד מתוך שותפות לדרך למען כל המטרות שאני והוא מאמינים בהם. תודה לאלפי התומכים והמתפקדים על כך שייעצתם, עזרתם, פעלתם, האמנתם והייתם לצידי במסע שלי לכנסת שרק התחיל, תודה על האמון והעזרה".