השופט רובינשטיין: היום הוא חג הדמוקרטיה במיטבה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, קורא גם לכם לצאת ולהצביע: "בין אם מסכימים אתם לפוליטיקה קיימת ובין אם רוצים אתם בתמורות, זו שעתכם"

חדשות כיפה השופט אליקים רובינשטיין 22/01/13 00:17 יא בשבט התשעג

השופט רובינשטיין: היום הוא חג הדמוקרטיה במיטבה
יחצ, צילום: יחצ

היום תמה מערכת הבחירות לכנסת התשע עשרה. שמעתם בכל ערוץ, רשת וגל אפשריים, בערוצי הטלוויזיה והרדיו באינטרנט וברשתות החברתיות, את משאלתן של הרשימות השונות כי תצביעו בעבורן. הגיע יומם של הבוחרת והבוחר. מדינת ישראל היא דמוקרטיה במיטבה, גם אם יש המבקרים היבט זה או אחר בה. הדמוקרטיה היא שלטון העם, והדרך לעם בישראל לבטא את דעתו היא הבחירות.

חופש הבחירה וחופש הביטוי נמצאים בדרגה גבוהה ביותר בסולם הישראלי, לא פחות מן המתוקנות שבמדינות. ועדת הבחירות המרכזית, שבראשה יש לי הכבוד לעמוד, משימתה - במבצע אזרחי ענק ונפלא שמשתתפים בו מאות רבות של אזרחים וישתתפו בו מחר אלפים - לאפשר לכולם להצביע, להבטיח את תקינות הבחירות וטוהרן, ואת היעילות והנגישות; זאת - במעל 10,500 קלפיות, בשמונה עשר אזורים, ממטולה עד אילת, וגם בצה"ל, בבתי חולים ובתי גיל זהב ובמתקני כליאה, קרי - לכל אזרח הנמצא בישראל ולשליחי המדינה בחו"ל.

ההצבעה היא אישית וחשאית. בהיכנסכם אל מאחורי הפרגוד לא יהא איש עמכם (אלא אם נזקקים אתם לליווי בגלל מוגבלות). חופשיים אתם לחלוטין למצפונכם ולהכרעתכם הפוליטית כאזרחים, לבחור במי שיקבעו את גורל כולנו לשנים הבאות - בביטחון, בשלום, בתחום המדיני, בחינוך, בכלכלה, ברווחה, באיכות הסביבה ובכל יתר תחומי החיים. חשוב מאוד, חיוני, שתבואו לבחור.

כמובן, בעידן של עולם תקשורתי ווירטואלי ישנה השפעה מתמדת על המערכת הפוליטית למשתתפים בשיח התקשורתי הנמשך. אך ההשפעה הישירה, המובהקת, היא בקלפי.

ההצבעה היא לרשימות. פתק לבן איננו נספר. קולכם צריך להינתן לאחת משלושים וארבע הרשימות, מספר לא קטן, אך לגיטימי במערך הדמוקרטי. יופייה של הדמוקרטיה הוא גם ביכולת של רבים להתמודד, גם אם לא כולם נבחרים. בסופו של יום ירכיבו הנבחרים ברוב בכנסת את ממשלתנו, והמפלגות בקואליציה יאמרו זו לזו, כדברי שירה של נעמי שמר, 'אני אבחר בך ואת בי תבחרי וביחד נהיה לרוב'. קולות כולנו יחדיו יקבעו מי יהיו הנבחרים.

אני מבקש לשכנע אתכם לבוא לקלפי; בין אם מסכימים אתם לפוליטיקה קיימת ובין אם רוצים אתם בתמורות, זו שעתכם. החיילים שבתוככם יוכלו להצביע במעטפות כפולות בקלפיות צבאיות בכל אתר ואתר בצה"ל. כך גם, בהקשרים אחרים, החולים והאסירים.

ידוע כי במספר מערכות בחירות הייתה ההצבעה בציבור הערבי נמוכה יותר מאשר בציבור היהודי. רצוני לשכנע אתכם כי לקולכם, קולה של כל אחת וקולו של כל אחד מכם, יש משקל בחיי המדינה בכלל ובחייכם בפרט, ולכן חשוב להצביע. אתם מבקשים כי המדינה תהיה שוויונית, ושיבואו לביטוי מלא שני חלקי הגדרתה כיהודית ודמוקרטית. הדרך להגיע לכך היא להשפיע על עבודת הכנסת, הפרלמנט הישראלי. לשם חקיקה שוויונית, לשם פעולה מתמדת לאכיפה. נעשתה כברת דרך לשוויון גם אם טרם הגיע לשלמות. אתם יכולים להשפיע באמת. חשוב שתצביעו.

חשבו כי בקולכם שלכם תלויים עתיד המדינה וגורלה. קול לקול מצטרף לכף זכות, ויחד הם חג הדמוקרטיה במיטבה. בואו להצביע בחודש שבט - ראשי תיבות, שתהיה בחירה טובה. בחירה טובה בסייעתא דשמיא ובהצלחה לכולנו.