הרב שרלו: ש"ס עושה שימוש ציני במצבו הרפואי של הרב עובדיה

ראש ישיבת פתח תקווה תוקף את טענת אנשי ש"ס, לפיה הרב עובדיה יוסף לקה באירוע מוחי בשל הרצון לגייס בני ישיבות, וטען כי "אנשים מגייסים אירועים מסוימים כדי לשכנע שהקב"ה עובד אצלם"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/01/13 12:15 ב בשבט התשעג

הרב שרלו: ש"ס עושה שימוש ציני במצבו הרפואי של הרב עובדיה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, מאשים היום (א‘) את תנועת ש“ס בניצול מצבו הבריאותי הרעוע של מנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף, שלקה בשבת האחרונה באירוע מוחי קל ואושפז בבית החולים. "שוב אנו מוצאים את התופעה המגוחכת, שאנשים מגייסים אירועים מסוימים כדי לשכנע כי הקב''ה עובד אצלם", כתב הרב שרלו באתר האינטרנט של ישיבת פתח תקווה.

הרב שרלו התייחס לטענות האחרונות של אנשי ש"ס בכך שמצבו הבריאותי של הרב עובדיה נגרם בשל הרצון לגייס בחורי ישיבות ובשל הירידה בסקרים של המפלגה. הרב שרלו אמר כי יתכן שאלו הגורמים למצבו הבריאותי של הרב אולם "לכל זה אין שום קשר למניפולציות הנעשות סביב בריאותו הרופפת. כאילו שנפתחו שערי נבואה, וכל אחד יודע כבר מפני מה הרב חולה, ומה צריך לעשות כדי שתבוא רפואתו". הרב שרלו תקף את ניסיונה של ש“ס "לגייס את הקב''ה כדי להשפיע על אנשים להצביע עבור מפלגה פוליטית מסוימת".

הרב שרלו נימק את דבריו ואמר כי אין ויכוח בנוגע לעובדה שהרב עבדיה חש ברע וכי מצב מפלגתו בכי רע אולם טען כי "הקשר בין השניים הוא אפשרות בלבד, לא וודאות כל מי שטוען שדבר מסוים אירע בוודאי בשל דבר מסוים, ושהקשר הוא קשר שריבונו של עולם מעורב בו - טוען טענת שקר".

("מדובר במניפולציה, לא משהו בעל ערך". הרב עובדיה יוסף. צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית )

פרשנות אירועים היסטורים כמוכיחים עמדה מסוימת הוא נושא שראש ישיבת פתח תקווה יצא נגדו בעבר לא מעט. גם בסוגיית מצבו הבריאותי של הרב עובדיה טוען הרב שרלו "איני זוכר מקרה אחד שבו אירוע מצער שאירע הביא את ה''פרשן'' לשנות את דרכו שלו, ולהבין כי הוא עצמו אינו נוהג נכון. גם במקרה שלנו - כל מקהלת הפרשנים יודעת לומר שאחרים לא בסדר, ואילו היא הולכת בדרך הנכונה, וגם יודעת לפרש את מעשיו של ריבונו של עולם. זו בשבילי אינדיקציה מובהקת שמדובר במניפולציה, ולא במשהו בעל ערך".

הקמפיין האחרון של ש"ס, ”כוכבית גיור“, שעורר סערה בשל הגזענות כלפי העלייה מרוסיה, הביא את הרב שרלו לטעון כי יתכן שמצבו הבריאותי של הרב עובדיה הורע דווקא בשל "מעשים שלא ייעשו שעושים מקורביו במערכת הבחירות הזו, כמו עבירה על מצוות תורה כה רבות ביחס לגר, שאלו איסורי תורה מפורשים, שנכתבו כל כך הרבה פעמים בתורה".

"לו חיפוש התיקון היה לכל הכיוונים אפשר שהיה בדבריהם משהו אמיתי, והיינו כולנו פותחים בתהליכי תיקון לרפואתו של הרב. אולם כעת - אין לדברים האלה כל משמעות, ובוודאי שהם לא מחייבים אף אחד להצביע עבור מפלגה פוליטית זו או אחרת", סיכם הרב שרלו.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il