הרב פירון: ההשתמטות של החרדים משירות - נגמרה

מספר 2 ברשימת "יש עתיד" מתייחס להישג הגדול של מפלגתו ולא פוסל שותפות עם אף מפלגה, שתאמץ את רעיונות מפלגתו: "המתווה שלנו יכריע את הממשלה הבאה - וכולם מוזמנים אליה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/01/13 08:54 יב בשבט התשעג

הרב פירון: ההשתמטות של החרדים משירות - נגמרה
יש עתיד, צילום: יש עתיד

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“, התייחס הבוקר (ד‘) להישג הגדול של מפלגתו בבחירות ואמר כי המציאות בה החרדים לא התגייסו לשירות צבאי או אזרחי-לאומי - נגמרה.

”אני מאוד מאוד מתרגש היום ומאוד לא פשוט לי לחשוב על האחריות העצומה הזו. זו לא מליצה. אנחנו רוצים להיות מדויקים וצריכים להחזיק את הראש מפוקס, לא להתבלבל. קיבלנו עלינו שררה ועבדות גדולה ואנחנו נצטרך להוכיח את עצמנו“, אמר הרב פירון בראיון לרדיו ”גלי ישראל“.

הרב פירון הסביר כי מפלגתו לא פוסלת אף מפלגה אחרת, גם לא את המפלגות החרדיות. יחד עם זאת, הבהיר כי ”כולם צריכים להבין כי המתווה הקיים בחברה החרדית של הפטור משירות צבאי, והעובדה שאין שירות לאומי-אזרחי - הוא נגמר. זה לא יכול להתקיים יותר. הדברים האלה ישתנו, ואם לא, אנחנו לא נוכל לשבת ביחד. ראש הממשלה לעתיד יצטרך לבחור בין העמדה החרדית הקלאסית לבין המתווה שאנחנו מציעים. זה מה שעומד על הפרק. אנחנו מתנים את הצטרפותנו לממשלה בדבר הזה“, אמר הרב פירון.

”אנחנו לא פוסלים אף מפלגה אבל מבקשים לייצר שיח חדש בחברה הישראלית, בהתאם למצע שלנו“, הוסיף הרב פירון, שלא סירב לשותפות גם עם ”הבית היהודי“ אבל התנה את הדברים בשיוויון בנטל, בהורדת יוקר המחייה ובנושאים נוספים הקיימים במצע המפלגה. ”מי שידבוק בסקטוריאליות ולא יקבל על עצמו את המדיניות הזו, לא יהיה חלק מהממשלה“, אמר, ”מתווה ’יש עתיד‘ יכריע את הממשלה הזו“.

”אין יותר מקום לדבר על מפלגות סקטוריאליות, לא רוצה ממשלה של או-או, רוצה ממשלה של גם-גם. אני לא מתעסק בהשערות לגבי מי יהיה ראש הממשלה, אבל אני חושב שברמה העקרונית ראש הממשלה הגדולה צריך להקים את הממשלה. זה מרגיש לי דמוקרטי וראוי וזו עמדתי האישית. בכל זאת, נתמודד עם כל תרחיש“, סיכם הרב פירון.