הרב פירון בכיפה: שלא יטיפו לי, אני מחוייב לתורה מתוך אמונה יוקדת

מספר 2 ברשימת "יש עתיד" לכנסת התארח בפורום אקטואליה בכיפה והתייחס לעמדותיו הפוליטיות. "אנחנו לא נגד חרדים אלא נגד המפלגות החרדיות", הבהיר והבטיח: "נמליץ רק על מועמד ציוני-דתי לרבנות הראשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/13 14:59 כז בטבת התשעג

הרב פירון בכיפה: שלא יטיפו לי, אני מחוייב לתורה מתוך אמונה יוקדת
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“ לכנסת, התארח היום (ד‘) בפורום אקטואליה בכיפה והתייחס למשנתו הפוליטית, לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד פחות משבועיים.

הרב פירון השיב לשאלות הגולשים והתייחס בהרחבה למערכת החינוך הישראלית, באומרו כי ”חינוך ממלכתי וציבורי נועד לכך שאיש לא ישלם עבור מערכת החינוך של ילדיו. חופש הבחירה של הורים צריך להיות מוגבל כדי לא ליצור בתי ספר לעשירים ולעניים, לחזקים ולחלשים בכל התחומים“. לדבריו, ”חינוך ציבורי לא פוגע בחינוך למצויינות“.

באירוח, טען הרב פירון כי הוא איננו מחזיק בהשקפת עולם שמאלנית, אך הבהיר כי הוא ”בעד שתי מדינות לשני עמים אם תהיה הזדמנות לשלום אמת ולהסכם שיסיים את הסכסוך בין העמים“. הוא הביע התנגדות לחלוקת ירושלים והדגיש כי ”התיישבות מעבר לגושים היא וודאי ראויה מבחינה ערכית וסגולית אבל הנושא העומד לדיון כרגע נוגע למדיניות ולהשגת הסכם“. באשר למציאות המדינית הנוכחית ציין הרב פירון כי על אף הסכמתו לפתרון שתי המדינות ”אינני סבור שיש עם מי לעשות שלום כרגע ולכן מתנגד להקפאת יישובים“. לטענתו, עמדותיו אלו תואמות את עמדותיו של יאיר לפיד, יו“ר מפלגתו.

ביחס למגזר החרדי ובאשר לטענות כי יו“ר מפלגתו, לפיד, מחזיק בעמדות אנטי-חרדיות, הבהיר הרב פירון כי ”אנו לא רואים בחרדים אוייבים ולא צרה צרורה. אבל ממשלה המתבססת על מפלגות חרדיות מבטיחה שלא יהיה שיוויון בנטל ושחלוקת המשאבים תמשיך להיות לא שוויונית“. לדעתו, ”זו לא עמדה נגד חרדים אלא נגד התנהלותן של המפלגות החרדיות“.

באשר לזרמים אחרים ביהדות, דוגמת רפורמים וקונסרבטיבים, ציין הרב פירון כי ברמה הדתית והתיאולוגית הוא ”חולק על דרכם ואעשה כל שביכולתי לשכנע את הציבור בישראל שהדרך האורתודוכסית היא זו המייצגת נאמנה את היהדות. בה בעת, מדינה דמוקרטית לא יכולה למנוע מזרמים אלה להתקיים באופן שוויוני“.

הרב פירון התייחס גם לסוגיית בחירתו של רב ראשי ציוני לישראל והבהיר כי מפלגתו תמליץ על מועמד ציוני דתי בלבד לתפקיד זה. עוד הביע הרב פירון תמיכה באמנת גביזון-מדן לפתרון ענייני דת ומדינה בישראל והבהיר כי ”מחויבותי לתורה נובעת מאמונה יוקדת, משנים ארוכות של לימוד תורה, מפרסום מאות מאמרים ותשובות בהלכה, מהיותי רב יישוב וקהילה למעלה מ-20 שנה ומסמיכה לרבנות שקבלתי מהרב אליהו“.