הרב עובדיה: דרעי רשע, אני לא יכול לבגוד באלי ישי

בחלק מהקלטות שפורסמו הערב בערוץ 2 נשמע הרב מדבר על חוסר רצונו להחזיר את דרעי לתנועת ש"ס ואת הערכתו לישי. ההקלטות צפויות להכניס את המלחמה בין שתי המחנות להילוך גבוה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/12/14 21:05 ו בטבת התשעה

הרב עובדיה: דרעי רשע, אני לא יכול לבגוד באלי ישי
צילום מסך חדשות 2, צילום: צילום מסך חדשות 2

תפנית דרמטית בקרבות בין יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לבין היו"ר לשעבר, שפרש מהתנועה והקים את המפלגה החדשה 'העם איתנו', ח"כ אלי ישי. ערוץ 2 פרסם הערב את אחת מההקלטות עליהן דיבר ישי בימים האחרונים ובהן נשמע הרב עובדיה יוסף מדבר על חזרתו של דרעי לתנועה.

בהקלטה, שנערכה בשנת 2008 לקראת סיום הקלון של דרעי ,נשאל הרב עובדיה על ידי בנו האם הוא רוצה להחזיר את דרעי בקיץ, והשיב בשלילה.

"30-40 אחוז (מהמצביעים) יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30-40 אחוז לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר" נראה הרב אומר בחריפות בסרטון.

בקטעי הקלטות נוספים שפורסמו הערב נשמעו התבטאויות נוספות על דרעי. "אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?", אמר לבנו. "עד עכשיו אני סובל בשביל צ'יקוטאי שהוא (דרעי) הוציא אותו והכניס את טולדנו. הוא (דרעי) עשה את זה. אמא שלך בכתה בדמעות שליש. היו שנתיים-שלוש עובד, הביא להם ספרי תורה, הביא להם הכל ואחר כך בא (דרעי) ברגע האחרון, הוציא אותם בשביל טולדנו. זה לא רשע? אמרתי לו, כמה פעמים דיברתי איתו, לא רצה לשמוע".

"הוא עצמאי. כשהוא עצמאי... קח לך מפלגה אחרת, תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת. הוא עודד את כדורי שיעשה מפלגה אחרת. מה יצא לו? 5,000 (קולות) אפילו (אחוז) חסימה לא עבר. אז גם הוא לא יעבור. יעבור - יעבור. מה אנחנו רוצים ממנו? מה רוצה ממני? אני לא יכול לבגוד באלי ישי".

ישי שחבר בשבועות האחרונים לפורש הבית היהודי, יוני שטבון, סבל עד עתה את המלחמה נגדו ללא תגובה מצדו וכעת נדמה כי לישי נמאס לו לשתוק. מקורבים לישי טוענים כי קיימות הקלטות רבות נוספות גם מהתקופה בה הוחזר דרעי למפלגה.

מוקדם עדיין לומר כיצד ישפיעו ההקלטות על מצבה של ש"ס ועל מפלגת 'העם איתנו' אך אין ספק שבפני דרעי עומד עכשיו אתגר סבוך.