הרב מלמד על הדחת כצל‘ה: ”תקלה שאיני מבין אותה“

הרב זלמן מלמד הביע תמיכה לא מסויגת במפלגה המאוחדת ”הבית היהודי - תקומה“ והתייחס לראשונה להדחתו של כצל‘ה מהנהגת המפלגה: ”רציתי שהוא יהיה ברשימה המאוחדת, הוא מנוע עם עוצמות גדולות“

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/12/12 07:36 יח בכסלו התשעג

הרב מלמד על הדחת כצל‘ה: ”תקלה שאיני מבין אותה“

”מאוד רצינו שידידנו כצל‘ה יהיה ברשימה המאוחדת. הוא עבד על האחדות, האמין בה, פעל בכל מקום למענה ושכנע. משום מה ארעה תקלה שאיני מבין אותה“ - כך הסביר אמש (מוצאי שבת) הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת בית אל, בהתייחסות פומבית ראשונה להחלטת מרכז ”תקומה“ על הדחת מקורבו, ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, מהנהגת המפלגה.

בשיחה עם תלמידיו נמנע הרב מלמד מלהתייחס לכוונתו של כצל‘ה להתמודדות נפרדת, מחוץ למסגרת המפלגה המשותפת בין ”הבית היהודי“ ל“תקומה“, אך התייחס לאישיותו של כצל‘ה ולתרומתו הציבורית. "כצל'ה היה יכול לתרום תרומה גדולה, הוא מנוע עם עוצמות גדולות“, אמר עליו הרב מלמד, ”אנחנו מקווים שבסופו של דבר ריבונו של עולם יהפוך הכול לטובה בשבועות הקרובים או בשנים הקרובות".

(החלטה דמוקרטית או "תקלה"? כצל'ה. צילום: יחצ)

הרב מלמד הבהיר כי הוא תומך במפלגה המאוחדת בין ”הבית היהודי“ ל“תקומה“ וקרא לתלמידיו לעשות כן: "אנחנו לא נעזוב את האחדות, אנחנו רוצים ושואפים לאיחוד גם אם הוא לא בשלימות. כצל‘ה לא רצה בפירוד אלא רצה להיות שותף ביצירת האחדות ובהובלתה. זהו מהלך שהוא חלם עליו זמן רב והאמין בו והוא רצה שיתקיים בכל השלמות".

”מכוח האחדות בין הרבנים כעת היא השאיפה לאחדות בקרב אנשי הפוליטיקה בציונות הדתית. אחדות בקרב כל הציבור הדתי, אותו ציבור שחוגג את יום ירושלים, מאנשי כהנא ועד אנשי מימד. המשותף שלנו כל כך עצום וגדול שהוא מצדיק להיות ביחד", ציין הרב מלמד בשיחה, והוסיף כי "יש פערים גדולים בדרך אך המטרה היא אחת. גם בדרך יש דברים משותפים - יש בתי ספר ויש תלמודי תורה אבל יש הרבה משותף. המטרה הזו צריכה לעמוד נגד עינינו“.