הרב הורוביץ: "הבית היהודי" תקדם יישוב מחדש של חומש וגוש קטיף

מספר 13 ברשימת "הבית היהודי" הבטיח בחוג פעילים כי בכוונת מפלגתו "לעשות ככל האפשר" על מנת להחזיר את מדינת ישראל לנוכחות מלאה בחומש שבצפון השומרון וגם בגוש קטיף

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/01/13 15:18 ט בשבט התשעג

הרב הורוביץ: "הבית היהודי" תקדם יישוב מחדש של חומש וגוש קטיף
יחצ, צילום: יחצ

הרב הלל הורוביץ, מספר 13 ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת, אמר בחוג פעילים שקיים באחרונה יחד עם אל“מ (במיל‘) מוטי יוגב, חברו לרשימה, כי בכוונת ”הבית היהודי“ לפעול ולעשות ככל שביכולתה על מנת להחזיר את מדינת ישראל לנוכחות מלאה בחומש שבצפון השומרון וגם בגוש קטיף - כך מתפרסם לראשונה בכיפה.

בחוג פעילים שהתקיים לפני כשבוע, אמר הרב הורוביץ כי ”נעשה כל שביכולתנו כדי לפעול למען חזרת עם ישראל לחומש שבצפון השומרון ולגוש קטיף“. עוד ציין כי ”נפעל להחלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון. זה פשוט. אנחנו נפעל בכל כוחנו למען ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל“.

("אחד היעדים הברורים הוא חזרה לחומש", הרב הורוביץ. צילום: יחצ)

”אי אפשר הכל לעשות, אבל המטרה היא ברורה: אנחנו מחוייבים לארץ ישראל והארץ היא נחלת אבותינו ואנחנו נעשה הכל כדי לקדם את הנושאים הללו בעת שליחותינו הציבורית“, הוסיף הרב הורוביץ, שציין כי ”אחד היעדים הברורים היא החזרה לחומש. בתוך המסגרות נעשה את המקסימום שאנחנו יכולים לעשות“.

”אנחנו שואפים למדינה יהודית עם צביון יהודי, אך לא כופים את ההלכה על הפרט. שהפרט יעשה בביתו עם משפחתו את מה שהוא רוצה, באמונה שלו. במרחב הציבורי נשמור על השבת, הצניעות, הכשרות והרבנות“, ציין הרב הורוביץ, שהוסיף כי ”השאיפה היא לשמור על סטטוס-קוו ולהתקדם איתו, לא לסגת. ננסה להשפיע כמה שיותר על הפרט כדי שזה יתקדם לצביון היהודי, בלי כפייה“.